کد خبر : 69137
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400- 47: 16

گیلان آماده برگزاری عزای حسینی(ع)

گیلان آماده برگزاری عزای حسینی(ع)

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام سراسر گیلان آماده برگزاری عزای حسینی(ع) شدند.

به گزارش گیلانستان، با فرا رسیدن ماه محرم هر سال شاهد تب‌وتاب مردم برای عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السسلام) و سیاه‌پوش شدن کوچه پس‌کوچه‌های شهر هستیم، سیاهی‌ که نشان از عشق مردم نسبت به اهل‌بیت(ع) دارد.

سراسر  شهرهای گیلان به رسم هر ساله با آغاز ماه محرم سیاه پوش شد و با توجه به شرایط ناشی از کرونا مراسم و آیین عزاداری شکل دیگری گرفته و میزبانی از عزاداران حسینی در فضاهای باز شهری و مساجد و بقاع متبرکه با سقف بلند انجام می‌شود.

با فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و تحت شعاع قرار گرفتن مراسم‌های عزاداری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به فضاسازی شهر و سیاه‌پوش کردن معابر بیش از سال‌‌های گذشته همت گمارده شده است.

خیابان‌ها و کوچه‌ها سیاه پوش شده‌اند، مردم سر درب منازل خود را مزین به پرچم سیاه اباعبدالله‌الحسین(ع) کرده‌اند، شهرداری‌ ها فضا را به گونه‌ای آماده کرده‌ تا نهضت عاشورا را زنده کند، عاشورایی که پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.

کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، محله به محله و شهر به شهر، تکیه‌ها برپا شده و عزاداران حسینی آماده برپایی مراسم سوگواری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند.

این روزها از هر گذری عبور می‌کنی، عاشقانی را می‌بینی که در گرمای سخت تابستان درحال آماده‌سازی تکیه‌ها هستند، ماه محرم ماهی است که قلب‌های عاشقان به دور از هر گونه حزب و گروه خاصی برای سیدالشهدا می‌تپد.

جان‌ها پس از قرن‌ها همچنان شیفته‌ پیام کربلاست و همانگونه که حضرت ختمی‌ مرتبت(ص) فرموده‌اند: از شهادت حسین (ع) در دل‌های مؤمنان شعله‌ای فروزان است که هرگز به خاموشی نخواهد گرایید.

یکی از جوانان مذهبی شهر صومعه‌سرا اظهار کرد: با وجود بیماری کرونا نیز ارادت مردم به حضرت اباعبدالله (ع) کمتر نشده است و هیچ چیز و هیچ‌کس نمی‌تواند حرارت عشق به اهل‌بیت(ع) را کمرنگ کند.

دیگر جوان مذهبی این شهر افزود: اگرچه بیماری کرونا دو سال است که با محرم همراه است اما با این حال باز هم شیفتگان امام حسین(ع) پا پس نمی‌کشند و بیش از پیش در تب‌وتاب فرا رسیدن محرم هستند.

«هومن سعادت‌خواه» با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، علمدار با وفایش حضرت ابوالفضل‌(ع) و۷۲ تن از یاران با وفایش گفت: میادین و خیابان‌های اصلی، مساجد و هیات‌های سطح شهر و خانه فرهنگ و هنر شهر صومعه‌سرا سیاه‌پوش شده است.

روابط عمومی شهرداری صومعه‌سرا تصریح کرد: با توجه به اهمیت واقعه کربلا، ماه محرم و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی، دو سال است که فضاسازی شهر با توجه به شرایط کرونایی، متفاوت از سال‌های قبل و با شور و حال خاصی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی بیرق و پرچم‌های حسینی در معابر اصلی نصب شده است خاطرنشان کرد: توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و هویت بخشی به سیمای بصری در طرح‌های فرهنگی و تبلیغاتی شهر لحاظ شده است.

گفتنی است، نام محرم با عاشورا، کربلا و امام حسین(ع) پیوند عمیق دارد، این ماه جز حسین کربلا چیزی ندارد و همه عاشقان سحینی تمام تلاششان را می‌کنند که برنامه‌های این ایام را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار