کد خبر : 58174
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸

با حضور استاندار و مسئولان استان؛

یک تن انواع مواد مخدر غیردارویی در رشت امحا شد

یک تن انواع مواد مخدر غیردارویی در رشت امحا شد

بیش از یک تن انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال و غیردارویی امروز در رشت امحا شد.

به گزارش گیلانستان، بیش از یک تن انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال و غیردارویی امروز با حضور استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسئولان استان گیلان در رشت امحا شد.

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم با تاکید بر تداوم اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر مانند امحا آن اظهار داشت: مقابله و مبارزه با مواد مخدر اولویت نخست جامعه است و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با آن باید تداوم داشته باشد.

ارسلان زارع با بیان اینکه آسیب‌های اعتیاد بسیار مخرب است و باید اقدامات جدی‌تری برای مبارزه با این معضل انجام دهیم گفت: علاوه بر اقدامات این‌ چنینی باید فرهنگ مبارزه با مواد مخدر را در جامعه ترویج کرده و مردم را در این راستا با خود همراه کنیم.

وی بهترین و موثرترین راه مبارزه با اعتیاد را پیشگیری عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از علل اعتیاد جوانان عدم اشتغال آنان است لذا باید در کنار اشتغال‌زایی، فرهنگ مبارزه با مواد مخدر را در مدارس پیاده‌سازی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان به نقش موثر سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جهت مقابله با این پدیده شوم اجتماعی اشاره کرد و عنوان داشت: بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با اعتیاد موثر است.

استاندار گیلان با تاکید بر تدوین راه‌های نوآورانه برای مبارزه با موادمخدر و آگاه‌سازی جامعه از پیامدهای مصرف آن تصریح کرد: فضای مجازی امروزه در زندگی مردم نقش پررنگی دارد لذا بهره‌گیری از پتانسیل آن برای مبارزه با مواد مخدر می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در کاهش آمار اعتیاد موثر است خاطرنشان کرد: تدوین برنامه‌های فرهنگی در ارتقای هوشیاری و مشارکت مردم موثر است و از جوانان ما به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور در برابر اعتیاد محافظت می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار