کد خبر : 61139
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399- 11: 10

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۳۹ مرکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در استان گیلان فعالیت می کنند

۳۹ مرکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا در استان گیلان فعالیت می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت ۳۹ مرکز ۱۶ ساعته کرونا در استان، گفت: شهروندان با داشتن علائم مشکوک به کرونا از مراجعه به بیمارستان ها خودداری کنند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان از نظر کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر اکثر شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند، افزود: طی شبانه روز گذشته ۷۵ بیمار جدید نیز به این تعداد اضافه شده که نشان دهنده فعالیت ویروس کرونا در استان است.

وی با تأکید بر اینکه این وضعیت شکننده بوده و همچنان باید دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: عدم حضور در دورهمی های خانوادگی و دوستانه، استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: یکی از مواردی که باید از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد عدم مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان با کوچک‌ترین علائم است.

وی با اشاره به اینکه کرونا علائمی شبیه آنفلوانزای ساده و سرماخوردگی خفیف یعنی سرفه، آبریزش بینی، کوفتگی و تب دارد، گفت: اگر افراد دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی نیستند نیاز به مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی نیست زیرا امکان ابتلاء به کرونا در این مراکز بیشتر خواهد بود.

حیدر زاده با بیان اینکه این افراد می‌توانند به ۳۹ مراکز منتخب کووید ۱۹ در استان گیلان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند، تصریح کرد: در این مراکز تست‌های تشخیصی سریع انجام و در صورت ابتلاء اقدامات لازم برای این افراد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مراکز از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب فعال هستند، ادامه داد: شهروندان در صورت عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و شرح الحال خود را ارائه و خدمات لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار