کد خبر : 70952
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

آتشنشانان ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور می باشند

آتشنشانان ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور می باشند

به‌ مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی از آتشنشانان شاغل در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش گیلانستان، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، به‌ مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت : هفتم مهرماه به نام آتش نشانی و ایمنینامگذاری شده است. در واقع این روز بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنم.

وی افزود : هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، روز قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترویجگران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور می باشد و یادآور زحمات بسیار سنگین و خدمات سخت و نفس‌گیر آنانی است که در راه نجات جان انسان ها از خود گذشتگی می کنند و این کار جز عبادت و جهاد در راه خدا نیست و اجری بی انتها در انتظار آنان است.

 فریبرز سعیدی کیا با حضور در شهرک صنعتی انزلی و ضمن تجلیل از ۱۰ آتش نشان و ۳ واحد صنعتی نمونه به‌ مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان در خصوص وضعیت خودرو ها و ایستگاه های آتش نشانی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان اظهار داشت: در حال حاضر ۷  ایستگاه آتش‌نشانی فعال مجهز به ۷ خودروی آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی انزلی ، شفت ، صومعه سرا ، لاهیجان ، لوشان ، تالش و سیاهکل با ۱۳ پرسنل در حال فعالیت هستند و تجهیز ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی آستانه اشرفیه در دست اقدام میباشد .

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اهداف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک‌های صنعتی استان گیلان خاطرنشان کرد: تربیت و آموزش آتش‌نشان‌ها، آموزش و ترغیب کارکنان آتش‌نشانی به منظور تقویت آمادگی جسمانی آنها از مهم‌ترین وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک‌های صنعتی استان گیلان در مقابله با هر گونه خطرات احتمالی به‌ ویژه آتش‌سوزی در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی در ادامه افزود : تعداد شیرهای هیدرانت در سطح شهرکها و نواحی صنعتی ۱۷۱ عدد ، تعداد ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان دارای شناسنامه  HSEE  می باشند. (شهرکهای صنعتی لوشان، شفت، انزلی، نقره ده آستانه، سفیدرود رشت، صومعه سرا، لاهیجان، آستارا، تالش، سیاهکل و نالکیاشر لنگرود و نواحی صنعتی رشت، کوچیچال فومن، پرکاپشت آستانه، اطاقور لنگرود و سکام رضوانشهر ) و تعداد ۶۵۰ واحد صنعتی در سطح شهرکها نواحی صنعتی استان ممیزی ایمنی شده اند.

سعیدی کیا پایش و ارزیابی مرتب از تمامی عوامل خطرساز و نا ایمن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، انجام ممیزی ایمنی واحدهای صنعتی و برگزاری مانورهای آموزشی را از دیگر وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرک‌های صنعتی استان گیلان  برشمرد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ، در پایان بیان داشت :ایمنی این شهرک‌های صنعتی از حوادث مترقبه و غیرمترقبه بسیار حائز اهمیت است که باید با تجهیز شرکت‌ها به سیستم‌های مجهز ایمنی و حفاظتی، از خطرات احتمالی که ممکن است این شهرک‌های صنعتی را تهدید کند، مقابله کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار