کد خبر : 58803
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399- 15: 11

در شش ماهه نخست امسال انجام شد؛

آزادی ۲۸۰ زندانی از طریق مصالحه در گیلان/ ۱۱ هزار پرونده در حال رسیدگی است

آزادی ۲۸۰ زندانی از طریق مصالحه در گیلان/ ۱۱ هزار پرونده در حال رسیدگی است

رئیس شورای حل اختلاف گیلان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲۸۰ زندانی از طریق مصالحه آزاد شدند، گفت: هم اکنون ۱۱ هزار پرونده در شورای حل اختلاف گیلان در حال رسیدگی است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام احمد میرمحمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود بیش از ۱۵ هزار پرونده به طور ماهانه به شوراهای حل اختلاف استان گیلان، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰۰ هزار و ۹۳۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان گیلان وارد شده است.

وی با اشاره به سرعت حل پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف گیلان، اضافه کرد: عمده پرونده‌های موجود در شورای حل اختلاف استان مربوط به امسال است و حدود ۵۰۰ پرونده مربوط به سال گذشته می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد از پرونده‌های وارد شده به شوراهای حل اختلاف گیلان به صلح ختم می‌شود، افزود: دعاوی مربوط به مالک و مستأجر، مهریه و وراثت از جمله پرونده‌هایی است که با آن سر و کار داریم.

میرمحمدی از وجود ۱۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف علاوه بر شرکت در کلاس‌های حقوقی، از کلاس‌ها و دوره‌های روانشناسی نیز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای حل اختلاف گیلان با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال شرایط آزاد شدن ۲۸۰ زندانی از طریق مصالحه را فراهم کردیم، گفت: ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف استان گیلان مخصوص زندانیان است و به شرایط آزادی آنها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار