کد خبر : 32030
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

«آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت» به کمک مسؤلان و مردم نیاز دارد

«آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت» به کمک مسؤلان و مردم نیاز دارد

مدیر آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت گفت: مسئولان اجرایی و مردم با کمک‌های خود می‌توانند در کاهش حجم مشکلات آسایشگاه تأثیرگذار باشند.

به گزارش گیلانستان سیدعلی حسینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی رشت اظهار داشت: مجموعه آسایشگاه معلولین رشت در سال 1345 توسط تعدادی انسان‌های مخلص تأسیس شد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت به 550 مددجو در آسایشگاه معلولین رشت اشاره کرد و افزود: 400 نفر از انسان‌هایی که خودشان در کمک به دیگران توانمند بودند ولی امروز در آسایشگاه هستند و نیاز به کمک و حمایت دیگران دارند.

حسینی با بیان اینکه مجموعه آسایشگاه معلولین نیاز به حمایت‌های زیادی دارد ابراز داشت: بسیاری از کسانی که در آسایشگاه هستند از هیچ فامیل نسبی برخوردار نیستند و با درد و مشکلات خود در آسایشگاه تنها هستند.

وی به هزینه‌های بالا در آسایشگاه معلولین رشت اشاره کرد و افزود: مردم و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای کمک به آسایشگاه برنامه‌ریزی کنند زیرا اعتبار دولتی برای مجموعه آسایشگاه معلولین پیش‌بینی نشده است.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به اعتباری که آسایشگاه معلولین به عنوان یارانه مددجویان از بهزیستی دریافت می‌کند گفت: اعتبار یارانه‌ای کفاف هزینه‌های بالای آسایشگاه معلولین را نمی‌دهد و نیاز به حمایت‌‌ها دارد.

حسینی با بیان اینکه مشکلات و حمایت‌ها از آسایشگاه اندک است افزود: آسایشگاه معلولین رشت دارای 240 نیروی کار است و مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌ها باید در  برنامه کاری خود، کمک مالی و سرکشی از آسایشگاه‌ها را هم قرار دهند.

وی با بیان اینکه مجموعه آسایشگاه معلولین رشت آبروی گیلان است گفت: تاریخ نشان داده که انسان‌های زیادی دارای مقام‌های سیاسی و مالی بودند ولی نتوانستند اثر و نام ماندگار داشته باشند و در کنار آن‌ها انسان‌هایی بودند که موفق به گذاشتن نام ماندگار از خود شدند.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به اینکه ثروت‌ برای انسان باقی نمی‌ماند و انسان‌‌ باید به آخرت خود هم بنگرد خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم نقش‌آفرینی کنیم و با همکاری یکدیگر از نیازمندان حمایت کنیم.

حسینی با بیان اینکه نمازگزاران و مسئولان اجرایی و مدیران با کمک‌های خود می‌توانند در کاهش حجم مشکلات آسایشگاه تأثیرگذار باشند گفت: برخی از کمک‌های آسایشگاه داروهای مازاد در منزل‌ مردم است که خود برای این مجموعه دارای ارزش است.

وی با اشاره به گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی اخیر اظهار داشت: مشکلات اقتصادی اخیر سبب افزایش حجم مشکلات هزینه‌ای آسایشگاه معلولین شده است و مردم جای خیرات و صدقه را در زندگی خود خالی نگذارند.

مدیر آسایشگاه معلولین رشت با بیان اینکه مدیران دولتی استان گیلان باید بتوانند به زیرمجموعه‌ و کارمندان خود درباره کمک و حمایت از آسایشگاه معلولان و نیازمندان اطلاع‌رسانی کنند گفت: باکمک‌های ماهیانه از حجم مشکلات آسایشگاه کم می‌شود.

حسینی اظهار داشت: کسانی که مسئول آمار و تعداد سالمندان در استان گیلان هستند به خوبی اطلاع  دارند که آمار سالمندان بسیار زیاد است و ما باید برنامه‌های ورزشی و مشخصی برای ایجاد سلامت و نشاط سالمندان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید یک مجموعه خیریه و همراه با افراد خیر در راستای کمک به حمام کردن سالمندان ایجاد شود افزود: از خواهران و اشخاص خیر و دلسوز تقاضای کمک داریم و مدیران اجرایی با حضور فیزیکی و کمک‌های مالی می‌توانند در کنترل مشکلات آسایشگاه تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار