کد خبر : 22679
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1396- 59: 2

آغاز ایام فاطمیه و تمام نشدن خواب زمستانی کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری رشت!

آغاز ایام فاطمیه و تمام نشدن خواب زمستانی کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری رشت!

در شهر رشت نیز به برکت اعضای فعال و سخت کوش کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و مدیران پُرکار و با دغدغه سازمان فرهنگی شهرداری تاکنون خبری از سیاهپوش نمودن فضای شهری نشده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان/ مقدمه: يكي از حاضرين در سفره شام مراسم ايام فاطميه سال ۱۳۹۰ بيت رهبري نقل كرده است كه سخنران آن شب مراسم، بعد از سخنراني در حسينيه امام خميني (ره) به هنگام صرف شام در محضر مقام معظم رهبري به ايشان عرضه داشته است: «برخي گله مي‌كنند كه چرا حضرتعالي با اين كسالت جسمي، اين قدر براي مراسم وقت مي‌گذاريد و از اول تا آخر مجلس فاطميه و روضه را مي‌نشينيد.» معظم‌له نيز در جواب فرموده‌اند: «آنها نمي دانند؛ من رزق سال كشور را در شب‌هاي فاطميه مي‌گيرم.»

سالروز شهادت جانگذاز بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام فاطمیه فرا رسید و مردم عزادار و با ایمان استان گیلان و شهر رشت از امشب که شب شهادت آن حضرت (به روایت اول) می باشد به مدت ۲۰ شب و روز در سوگ این ماتم، خیمه عزا برپا نموده و مراسمات روضه و سینه زنی برگزار می نمایند.

در این بین شهرداری ها و شورانشینان در سراسر استان که متولی اصلی سیاه پوش کردن فضای شهری هستند بعضا نسبت به این مقوله مهم سهل انگاری نموده و کوتاهی می نمایند.

در شهر رشت نیز به برکت اعضای فعال و سخت کوش کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و مدیران پُرکار و با دغدغه سازمان فرهنگی شهرداری امسال نیز ایام فاطمیه آغاز شد و تاکنون خبری از سیاهپوش نمودن فضای شهری نشده است.

این آقایان یا همچنان در خواب زمستانی به سر می برند و یا اصلا در جریان نیستند که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به سر می بریم. هرچند با وجود ترکیب مشاوران کمیسیون فرهنگی شورا که همگی از مسئولین شهر و استان انتخاب شده اند، نباید انتظار شکوفایی و پیشرفت فرهنگی را داشت.

در زیر تصاویری از خیابانهای شهر رشت در تاریخ امروز ۱۰ بهمن ۹۶ را مشاهده می نمایید:


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار