کد خبر : 63994
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1399- 18: 17

رئیس سازمان صمت گیلان:

آغاز توزیع میوه شب عید در گیلان/ اقلام اساسی ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار به فروش می‌رسد

آغاز توزیع میوه شب عید در گیلان/ اقلام اساسی ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار به فروش می‌رسد

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به توزیع میوه شب عید در بازارهای گیلان گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز توزیع میوه به‌منظور تنظیم بازار از ۲۵ اسفند آغاز و امسال هم مطابق سال‌های گذشته سیب و پرتقال در نقاط مختلف استان باهدف کاهش التهاب نوروزی و تعدیل قیمت‌های بازار در سراسر گیلان توزیع می‌شود.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنظیم بازار در شب عید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان صمت در گیلان است، اظهار کرد: بازرسان سازمان صمت از چند هفته گذشته به‌طور مستمر در سطح بازار حضورداشته و کنترل نظارت بر بازار کماکان در استان ادامه داشته و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با اشاره به توزیع میوه شب عید در بازارهای گیلان گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز توزیع میوه به‌منظور تنظیم بازار از ۲۵ اسفند آغاز و امسال هم مطابق سال‌های گذشته سیب و پرتقال در نقاط مختلف استان باهدف کاهش التهاب نوروزی و تعدیل قیمت‌های بازار در سراسر گیلان از ۲۵ اسفند توزیع می‌گردد.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن پروتکل‌های بهداشتی در مراکز توزیع میوه شب عید افزود:  امسال با توجه به شرایط کرونایی به میزان ۳۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال عمدتاً در مناطق کم برخوردار گیلان عرضه می‌شود.

دلق‌پوش با اذعان‌ به اینکه در توزیع کالاهای اساسی در گیلان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: توزیع اغلب کالاهای اساسی ازجمله شکر، روغن و مرغ بیشتر از سایر استان‌ها در گیلان هم‌اکنون در حال توزیع است و با همکاری سایر نهادهای مرتبط در ایام نوروز کماکان استمرار داشته و این مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی از توزیع اقلام اساسی ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار خبر داد و افزود: این اقلام با نظارت بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و همکاری تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه می‌شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با اعلام مراکز توزیع میوه و اقلام اساسی شب عید در شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت بیش از ۸ جایگاه (چادر) و سه فروشگاه؛ مسکن مهر رشت، هایپر مرکزی احمدی و فروشگاه رفاه رشت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی به نحو شایسته انجام خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار