کد خبر : 65088
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود گیلان؛ انتقال آب پس از ۲۰ روز نوبت‌بندی می‌شود

آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود گیلان؛ انتقال آب پس از ۲۰ روز نوبت‌بندی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رهاسازی آب سد سفیدرود گیلان خبر داد و گفت: انتقال آب به مزارع استان تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد و پس از آن نوبت‌بندی آب انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مسعود الماسی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رهاسازی آب سد سفیدرود از نیمه شب شنبه آغاز شده و آب به مزارع شالیکاری استان گیلان می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان تحت پوشش شبکه آب‌رسانی سد سفیدرود قرار دارد گفت: امیدواریم که این انتقال آب بتواند به سرعت شرایط را برای پیشرفت امورات شالیکاری فراهم آورد.

الماسی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی از ۵ اردیبهشت تا ۲۰ روز انتقال آب به شکل مستمر انجام می‌شود و شالیکاران باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و زمینه نشاکاری در شالیزارهای استان گیلان را فراهم آورند.

وی با اشاره به اجرای نوبت‌بندی آب و اعمال محدودیت‌ها بیان کرد: امسال بارش‌های کمی را در کشور و استان گیلان شاهد بودیم که باید با مدیریت مناسب زمینه را برای استفاده بهینه از آب فراهم کنیم.

الماسی افزود: با استفاده از اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی، آب منطقه‌ای و موسسه تحقیقات برنج تقویمی طراحی شده و بر مبنای آن زمان‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های پیوسته نشاکاری پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ابراز داشت: همچنین در تقویم زراعی برای نشاکاری بازه زمانی ۶ الی ۲۷ اردیبهشت پیش‌بینی شده که بهترین زمان برای انجام این کار است.

وی با تاکید بر اینکه باید از توان ماشینی نهایت استفاده را ببریم تا زمان نشاکاری را کوتاه کنیم افزود: کشاورزان توجه داشته باشند که زمان محدود بوده و باید حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

الماسی خاطرنشان کرد: کشاورزان برای مقاومت گیاه در برابر تنش‌های محیطی از کود پتاسه به دلیل افزایش مقاومت گیاه استفاده کنند و همچنین هوادهی در خزانه نیز از موارد حائز اهمیت است که باید رعایت شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار