کد خبر : 84279
تاریخ انتشار : جمعه 18 آذر 1401- 36: 23

آغاز طرح امنیت زمستانی در محورهای مواصلاتی آستارا

آغاز طرح امنیت زمستانی در محورهای مواصلاتی آستارا

فرماندار آستارا از اجرای طرح امنیت زمستانی در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۵ راهدار در قالب ۴ تیم راهداری در محورهای آستارا برای ارائه خدمات به مردم مستقر شدند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، عنایت رضایی‌پور عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از محور کوهستانی آستارا به اردبیل و گردنه حیران، از آغاز اجرای طرح امنیت زمستانی در محورهای مواصلاتی این شهرستان و دپو ۴۰۰ تن نمک و ماسه برای مقابله با بارش احتمالی برف و انسداد محور حیران آستارا خبر داد.

 

فرماندار آستارا گفت: همزمان با فصل سرما و شروع برف و باران در گردنه حیران از پنج شنبه عملیات راهداری زمستانه در شهرستان آغاز شد و در این راستا ۳۵ نیروی انسانی در چهار ایستگاه با ۲۰ دستگاه خودروی نیمه‌سنگین و سنگین آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

 

وی افزود: برای مواقع اضطراری ۲۰۰ تن شن و ۲۰۰ تن نمک نیز تأمین و در ایستگاه‌های مورد نظر توزیع و دپو شده است.

 

فرماندار آستارا با اشاره به کمبود تجهیزات بخش راهداری آستارا، گفت: در مواقع بحرانی از بخش خصوصی در آستارا که ماشین آلات سنگین در اختیار دارند استفاده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه نگهداری مسیرهای جاده‌ای آستارا تا شهرستان تالش بر عهده اداره راهداری آستارا است، افزود: در مجموع ۱۰۹ کیلومتر راه اصلی در شرایط عادی، برفی و بحرانی کنترل می‌شود تا مسیر همیشه باز بود و رفت و آمد در جریان باشد.

 

فرماندار آستارا همچنین ضمن حضور در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در منطقه صیادلر و بازدید از تجهیزات و امکانات این پایگاه اظهار داشت: برای طرح زمستانه ۲۷ نفر نیروی انسانی آموزش دیده با ۲ دستگاه خودرو در مجموعه اداری هلال احمر آستارا برای پاسخگویی به تماس‌ها و پشتیبانی تیم عملیاتی در مرکز مستقر هستند.

 

رضایی پور از شهروندان خواست در فصل سرما و بویژه هنگام بارشها سفرهای خود را به حداقل برسانند و در صورت لزوم سفر، تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند و از سلامت خودروی خود مطمئن باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار