کد خبر : 64367
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400- 37: 16

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آغاز مرحله پنجم واکسیناسیون کرونا در گیلان/ ۵۴۰کرونایی بستری هستند

آغاز مرحله پنجم واکسیناسیون کرونا در گیلان/ ۵۴۰کرونایی بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز مرحله پنجم واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: متأسفانه تعداد مجموع بسترهای کرونایی در بیمارستان‌های گیلان از ۵۰۰ نفر نیز بالاتر رفته است.

وی با بیان اینکه این وضعیت نتیجه برگزاری دورهمی ها، ترددهای غیر ضرور و عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و همچنین حضور مسافران در استان گیلان بوده است، ادامه داد: در حال حاضر ۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در ادامه با اشاره به شناسایی ۱۵۶ بیمار جدید کرونایی نیازمند به بستری، گفت: متأسفانه حال عمومی ۸۹ بیمار وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان، اضافه کرد: با توجه به تغییر رنگ بندی کرونایی سه شهر لنگرود، رودسر و رودبار به قرمز و رشت، لاهیجان، فومن، آستانه اشرفیه و آستارا به نارنجی پروتکل‌های بهداشتی باید با شدت و جدیت بیشتری رعایت شوند.

حیدرزاده با اشاره به شناسایی چند مورد جدید مثبت کرونای انگلیسی در گیلان، گفت: در حال حاضر برخی از شهرهای شرقی گیلان درگیر این ویروس شده‌اند و با توجه به سرعت انتقال این ویروس قطعاً در شهرهای دیگر نیز پخش خواهد شد.

وی در ادامه به آغاز مرحله پنجم واکسیناسیون کرونا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: از امروز سه هزار و ۲۳۰ دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق خواهد شد.

حیدرزاده با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ دُز این واکسن به نظام پزشکی و هزار و ۵۰۰ دوز به مراکز اورژانس و بهداشتی استان داده می‌شود، ادامه داد: پیش از این ۱۴ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن در گیلان تزریق شده بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار