کد خبر : 22571
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۳۶

آقایان جرات شفاف سازی ندارند و صرفا اقدام تبلیغی انجام می دهند/ ماجرای سگ دزد گیر!

آقایان جرات شفاف سازی ندارند و صرفا اقدام تبلیغی انجام می دهند/ ماجرای سگ دزد گیر!

یقین دارم که نه اقای رسولی و نه دیگر شرکای ایشان و نه ان شهردار متخلف و معزول جرات شفاف سازی ندارند و ارایه این گونه طرح ها صرفا یک اقدام تبلیغی و برای رفع اتهام است.

به گزارش گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای شهر رشت در یادداشتی با عنوان “فرجام طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری و ماجرای سگ دزد گیر” نوشت:

در جلسه ۲۹ ابان ماه شورای اسلامی شهر رشت توسط اقای رسولی طرح شفاف سازی ساختاری و عملکردی مدیریت شهری ارایه شد . ایشان در توضیح این طرح گفت :
” با اتفاقاتی که در شهر به وجود امد این وظیفه برای ما ایجاد شد که شفاف سازی چندان در شهر مستقر نیست. با مشورت مجموعه ای از دوستان که پیشنهاد کننده این طرح بودند من را بر آن داشت که این طرح را اماده کنیم.شفاف سازی مذاکرات و عملکرد شورا از جمله بندهای این طرح است. قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله طرح هایی است که دولت منتشر کرده است و ما در راستای آن این طرح را آماده کردیم. از جمله پیشنهادات من برای این طرح جهت افزایش جلب اعتماد شهروندان و افزایش ارتباط دوسویه مردم و شورا ایجاد پخش زنده مذاکرات و استقرار و بروز رسانی جامع الکترونیک تصمیمات شورا شامل طرح ها و لوایح، گردش کار انها در هیات رئیسه، کمیسیون ها و صحن علنی شورا، شرح نطق های موافق و مخالف در رابطه با طرح ها و لوایح، انتشار مصوبات، تصمیمات، بودجه و هزینه و درآمد شورا وفق ماده ۷۹ قانون تشکیلات و وظایف شورا ، تدوین و انتشار مستمر گزارش عملکرد ماهیانه، فصلی و سالیانه شورا ، انتشار کتاب اطلاعاتی و درج موارد در رسانه ها حداکثر ظرف مدت ۶ ماه شامل بودجه سالانه، آخرین گزارش تفریغ بودجه، گزارش عملکرد سالانه، اختیارات مدیران و معاونین شهرداری، تشریح شفاف و ساده سازی روش ها، سازوکارهای شکایت شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری از جمله محورهای پیشنهادی برای این طرح است”.
من به عنوان یک شهروند وظیفه ام می دانم که از طراح و ارایه دهنده این طرح تشکر نمایم و معتقدم با تصویب و اجرایی شدن ان، بخش مهمی از مداخلات پیدا و پنهان و مفاسد اشکار می شود و نظارت عمومی تقویت می گردد اما همواره این ابهام برای من حل نشده است که چرا اقای رسولی و شرکای ایشان در شورای چهارم و به ویژه در دوره شهردار معزول و متخلف رشت در برابر انبوه تخلفات وی نه تنها واکنشی نداشتند بلکه در هر شرایطی پشتیبان تصمیمات غلط و پر هرینه او بودند.
اقای رسولی که اراده کرده اند طرح شفاف سازی ایشان در شورا تصویب شود و شهروندان هم از برکات ان بهره مند شوند لطفا برای این که اثبات کنند نماینده صادق و شفاف مردم رشت در شورا هستند در خصوص موارد زیر در دوره شهردار معزول شفاف سازی نمایند :
تهاترهای شهرداری و تخلفات ان
توجیه فنی ، اقتصادی،اجتماعی ، زیست محیطی، پروژه بی ارتی که معزول مدعی است سهم شما از پروژه های شهری است.
انحرافات مالی پروژه پیاده راه فرهنگی
تخریب ساختار اداری، انسانی و مدیریت شهرداری و صدور ۴۰۰۰ هزار حکم جا به جایی پرسنل
هزینه انجام شده در پروژه شریف
انحراف مالی در پروژه ساختمان شهرداری میدان گیل
تخلفات انجام شده در انتخابات شورا و قرار داشتن شما در لیست توسعه و عقلانیت شهردار و بهره مندی از کمک های مالی و تبلیغاتی معزول
و …
من یقین دارم که نه اقای رسولی و نه دیگر شرکای ایشان و نه ان شهردار متخلف و معزول جرات شفاف سازی ندارند و ارایه این گونه طرح ها صرفا یک اقدام تبلیغی و برای رفع اتهام است و گرنه فرجام این نوع طرح ها از پیش مشخص است.
می گویند زمانی که نصرت‌الدوله وزیر دارایی بود، لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد که به موجب آن، دولت ایران یکصد سگ از انگلستان خریداری و وارد کند. او شرحی درباره خصوصیات این سگ‌ها بیان کرد و گفت: این سگ‌ها شناسنامه دارند، پدر و مادر آنها معلوم است، نژادشان مشخص است و از جمله خصوصیات دیگر آنها این است که به محض دیدن دزد، او را می‌گیرند.
مدرس طبق معمول، دست روی میز زد و گفت: مخالفم.
وزیر دارایی گفت: آقا! ما هر چه لایحه می‌آوریم، شما مخالفید، دلیل مخالفت شما چیست؟
مدرس جواب داد: مخالفت من به نفع شماست، مگر شما نگفتید، این سگ‌ها به محض دیدن دزد، او را می‌گیرند؟ خوب آقای وزیر! به محض ورودشان ، اول شما را می‌گیرند. پس مخالفت من به نفع شماست. نمایندگان با صدای بلند خندیدند و لایحه مسکوت ماند.(منبع مرکز اسناد انقلاب اسلامی)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار