کد خبر : 90757
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402- 52: 22

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

آورده مسافران نوروزی برای مردم گیلان چه بود/ رشد اقتصادی یا رشد ولنگاری؟!  

آورده مسافران نوروزی برای مردم گیلان چه بود/ رشد اقتصادی یا رشد ولنگاری؟!   

.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، نوروز ۱۴۰۲ با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت گذشت و بر مسئولانی که طبق وظایف محوله همواره وقت خود را در خدمت به مسافران و گردشگران سپری کرده‌اند لازم است امروز بنشینند و قضاوت کنند که در مقابل داده‌هایشان چه‌ها گرفتند، در قبال این‌همه توان و انرژی و پول بیت المالی که صرف شده، چه منافعی به استان رسیده است؟

 

بر اساس گزارش نهایی ستاد هماهنگی خدمات سفر، امسال ۱۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۷۴ نفر به گیلان سفر کردند که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

 

مسئولانی که با افتخار از افزایش حضور مسافران در استان سخن می‌گویند آیا تا کنون از خود نپرسیده‌اند که آورده این گردشگران برای مردم گیلان چه بوده و میزان تاثیرگذاری‌شان بر اقتصاد بازاریان ، روستائیان و کشاورزان چقدر بوده است؟

 

اصلا آیا از این مسافرانی که با خودروهای گران قیمت سفر کرده ولی حاضر نیستند سوئیت یا اتاقی در مسافرخانه کرایه نموده و ترجیح می‌دهند در چادرهایشان کنار پارک‌ها استراحت کنند، می‌توان انتظار شکوفایی در اقتصاد مردم را داشت؟

 

بگذریم از آن‌دسته گردشگرانی که گیلان را فقط محلی برای خودنمایی و بدن نمایی دانسته و برای انجام انواع منکرات و فسادهای اخلاقی به این استان سفر می‌کنند. مسافرانی که تنها فایده حضورشان آموزش جدیدترین نوع ولنگاری و هنجارشکنی به جوانان این استان و آشنا کردن ایشان با لباس‌های مُد روز به سبک غربی می‌باشد!

 

حال باید به این سوال مهم و اساسی پاسخ داد که سود مردم گیلان از افزایش حضور مسافران نوروزی چه بوده است؟!

 

آیا این افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به افزایش ۳۰ درصدی اقتصاد مردم بخصوص روستائیان منجر شده یا فرهنگ جامعه را ۳۰ درصد تحت تاثیر منفی خود قرار داده است؟!

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سلام دوشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

البته آورده بسیار مهم مسافران عزیز میلیونها تن زباله بود

رفتن به نوار ابزار