کد خبر : 38417
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

آیا علی کریمی “سپیدرود رشت” را به گروگان گرفته است؟

آیا علی کریمی “سپیدرود رشت” را به گروگان گرفته است؟

سپیدرود در آستانه آغاز مسابقات لیگ دسته اول آزادگان سرنوشت مالکیتی بسیار مبهمی دارد که گره کور آن تنها با تدبیر حل می‌شود.

به گزارش گیلانستان در حالی که کمتر از 6 هفته دیگر مسابقات لیگ دسته اول آغاز می‌شود، تکلیف سپیدرود سقوط کرده از لیگ برتر هنوز در چرخه لج‌بازی علی کریمی، بی‌مسئولیتی اداره ورزش و جوان و بی‌تفاوتی هیئت فوتبال گیلان روشن نیست و به نظر می‌رسد روزهای سخت‌تری در انتظار تسم پرطرفدار سپیدرود باشد.

به ادعای اداره کل ورزش و جوانان گیلان علی کریمی مالک سپیدرود است اما در ظاهر کریمی رئیس هیئت شطرنج را مالک می‌داند و بیات که مالک موقت بود پس از سقوط موفقیت آمیز سپیدرود به لیگ دسته اول استعفا داده و مسئولیتی نمی‌پذیرد.

کریمی شروطی را به متقاضیان خرید سپیدرود می‌دهد که باعث انصراف آنان می‌شود و اداره کل ورزش هم از نشست‌های بی‌حاصلی که برگزار می‌کند نتیجه‌ای نمی‌گیرد و هیچ کس حاضر نیست این گره فروبسته را بگشاید و باشگاه را تعیین تکلیف کند.

بازیکنان با ارزش سپیدرود که تنها دارایی آن هستند یکی یکی به باشگاه‌های دیگر می‌روند و از هیچ کس به قول اخوان ثالث وای جغدی هم به گوش نمی‌آید تا سپیدرود بدترین شرایط عمر 50 ساله خود را تجربه کند.

اداره کل ورزش، هیئت فوتبال، سیاسیون سوداگر و لیدرهای اجاره‌ای که کارگزاران اصلی نگون‌بختی و سیه‌روزی سپیدرود هستند کاری نمی‌کنند و هیچ برنامه‌ای برای حل مشکلات پیش روی باشگاه ندارند.

مردم می پرسند اگر سپیدرود مالک دارد چرا هیچ کاری برای آماده‌سازی، جذب بازیکن و کادرفنی نمی‌کند و اگر مالک ندارد چرا اداره کل ورزش و هیئت فوتبال دست روی دست گذاشته‌اند و تصمیمی نمی‌گیرند؛ آیا آنان منتظرند که سپیدرود در بدترین شرایط در لیگ یک حضور یابد و به لیگ دو سقوط کند؟

اگر سپیدرود مالک دارد و علی کریمی نیز مالک قانونی آن است چرا مسئولانه رفتار نمی‌کند و نسبت به سرنوشت آن بی‌تفاوت است و اگر کریمی مالک نیست پس دلیل تاخیرهای آزاردهنده در واگذاری سپیدرود چیست و چرا اداره کل ورزش و جوانان گیلان به مسئولیت قانونی خود عمل نمی‌کند و روزه سکوت گرفته و به افکار عمومی پاسخ نمی‌دهد؟

اداره کل ورزش و هیئت فوتبال گیلان نمی‌توانند مدعی شوند که کاری از دستشان بر نمی‌آید و می‌خواهند نگرانی خود از تهدید و افشاگری کریمی را در پشت نقاب مالکیت پنهان کنند.

آنان به خوبی می‌دانند که در شرایط مشابه و به بهانه رفع نگرانی هواداران و حساسیت‌های اجتماعی از پورمحسن و تن‌زاده سلب مالکیت کردند و تیم را به هیئت فوتبال و بیات و نوین دادند و اینک همان توجبهات قبلی که مبنای تصمیم گیری اداره ورزش و هیئت فوتبال بوده درباره بازی‌های تحقیر آمیز علی کریمی قابلیت اجرا دارد.

در شرایطی که علی کریمی نه به مسئولیت‌های یک مالک قانونی عمل می‌کند و نه دست از سر سپیدرود می‌کشد و به نوعی آن را برای وصول مطالباتش به گروگان گرفته است وظیفه اداره کل ورزش گیلان این است که سریعاً تصمیم بگیرد و سپیدرود را از بلا تکلیفی برهاند.

علی کریمی هم بهار است به‌عنوان مالک سپیدرود به فعالیت خود ادامه دهد و هواداران نیز از این امر استقبال می‌کنند اما اگر به هر دلیل موجه و ناموجه امکان فعالیت ندارد سپیدرود را وا گذارد و برود و بازی “من مالک هستم من مالک نیستم” را تمام کند.

علی کریمی می‌داند که با حمایت چند لیدر اجاره‌ای نمی‌تواند خود را تبرئه کند و بنابراین یا به فعالیت خود ادامه دهد و یا این که سپیدرود، این گروگان مظلوم را آزاد کند و برود که آزادی داوطلبانه گروگان بهتر از آزادسازی آن با اجبار است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار