کد خبر : 72673
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

اثرگذاری واکسیناسیون کرونا در کاهش بستری ها

اثرگذاری واکسیناسیون کرونا در کاهش بستری ها

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اثر واکسیناسیون کرونا در کاهش بستری‌ها، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۶ درصد بستری های کرونایی از ابتدای سال تاکنون پوشش واکسیناسیون نداشتند.

به گزارش گیلانستان، دکتر فردین مهرابیان از بستری شدن ۶۳ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۹ نفر از این بیماران به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های گیلان را ۲۶۸ نفر دانست و افزود: ۶۲ بیمار در بخش آی.سی.یو و ۵۸ بیمار بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون، تصریح کرد: گیلان در صدر واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشور قرار دارد و خوشبختانه ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت نخست و همچنین ۷۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال، نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مهرابیان از عدم مراجعه ۲۲۵ هزار و ۶۴۵ نفر از گیلانیان بالای ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون استان خبر داد و گفت: اغلب این افراد، علیرغم مهیا بودن زیرساخت‌های واکسیناسیون از پایگاه‌های تجمعی تا خانه‌های بهداشت، هنوز برای تزریق نوبت نخست واکسن نیز مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به اثر واکسیناسیون کرونا در کاهش بستری‌ها، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا نیمه اول آبان امسال ۳۳ هزار و ۴۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ۲۸ هزار و ۴۵ نفر معادل ۸۶.۶ درصد بیماران، پوشش واکسیناسیون نداشتند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار