کد خبر : 56827
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399- 59: 18

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت:

اجرای مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره حاج قاسم سلیمانی بصورت مجازی

اجرای مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره حاج قاسم سلیمانی بصورت مجازی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بمناسبت هفته ی گرامیداشت دفاع مقدس، گفت:اجرای مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره حاج قاسم سلیمانی بصورت مجازی ویژه پرسنل شهرداری رشت از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در هفته دفاع مقدس می‌باشد.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا محمدی، با گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی اظهار کرد: حماسه آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر قدرتهای بزرگ جهانی و همچنین ایثار، فدارکاری و پشتیبانی مردان و زنان در پشت جبهه‌ها، کاری بس عظیم بوده که در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه  چهل سال از حماسه ایثار و شهادت  رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل گذشته‌است، گفت:   انتقال مفاهیم دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان از حساسیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است، چرا که انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر باید با ظرافت و کیفیت مناسب صورت بگیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس تصریح کرد:اجرای ایستگاه فرهنگی پاتوقی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شامل  گالری، نقاشی ورنگ‌آمیزی با محوریت آثار دفاع مقدس، ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه‌های این ایستگاه فرهنگی است.

محمدی توزیع اقلام فرهنگی شامل سربند ، جانماز و فلش کارت اطلاعات عملیات  دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این ایستگاه فرهنگی دانست و افزود: در بخش پایانی آتلیه عکس کودکان با لباسهای مناسب هفته دفاع مقدس به جهت یادگاری و ثبت خاطره این رویداد مهم برای کودکان شهر باران های نقره ای، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در هفته دفاع مقدس، افزود: مشارکت در شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، پخش آوای روایتگری شهید آوینی جنب مزار شهدای گمنام واقع در بوستانها به جهت فضاسازی محیطی این ایام، خوانش کتاب دفاع مقدس با حضور بازیگران و هنرمندان خوش‌الحن بومی در محل ایستگاه رادیویی ترنم مقاومت،   از دیگر برنامه های سازمان در هفته دفاع مقدس است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت،   با بیان اینکه نگارگذر عاشقی، چاپ آثار عکاسان و طراحان حوزه روایتگری دفاع مقدس در ابعاد بزرگ در محل پیاده راه فرهنگی و بوستانهای سطح شهر از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس می باشد، گفت: پیگیری و اجرای طرح اطلاعات کیو ار کد شهیدان در کنار نام آن بزرگواران برای تابلوهای هدایت مسیر کوچه‌ها و المانهای شهری در دستور کار سازمان فرهنگی و اجتماعی ورزشی شهرداری رشت قرار گرفته است.

محمدی از طراحی و باز پیرایی عکسهای شهدای دفاع مقدس در تابلوهاو استندهای ثابت شهری در هفته دفاع مقدس خبرداد و تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت شاغل در شهرداری رشت، اهدای تندیس و هدایا متبرک به نام اهل بیت(ع) برای خانواده شهیدان با محوریت روز تولد شهید و چندشهید در ایام هفته دفاع مقدس، بدون حضورمسئولین به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برپایی ایستگاهی با نام شهدای دفاع مقدس با محوریت توزیع اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی و ماسک با مشارکت گروهای جهادی فعال در سطح مناطق شهری کم برخوردار ، گفت: برپایی شب خاطره توسط یادگاران دفاع مقدس در نشست صمیمی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل حسینیه هنر با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مشخص شده‌ در هفته دفاع مقدس است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت  ازبرگزاری همایش دوچرخه سواری با همکاری هیات دوچرخه سواری سازمان تربیت بدنی خبرداد و تصریح کرد: پیگیری و اجرای طرح جمع آوری وصیت نامه و آثار شهدای جنگ تحمیلی منتسب به شهرداری رشت، اجرای مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره حاج قاسم سلیمانی بصورت مجازی ویژه پرسنل شهرداری ( کارتابل) و مسابقه “عروسک محجبه‌ من ” بصورت مجازی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت ترویج حجاب و تصویر نگاری ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس در نظرگرفته شده‌است‌.

محمدی با اشاره به ویژه برنامه   سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برای بانوان، گفت: برگزاری مسابقه دو ویژه بانوان  در پارک بانوان واقع در منظریه رشت از ویژه برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برای بانوان می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار