کد خبر : 57593
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌های گیلان؛ ستاد مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفت

احتمال سیلابی‌شدن رودخانه‌های گیلان؛ ستاد مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفت

با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها کلیه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران گیلان به حال آماده‌باش درآمدند.

به گزارش گیلانستان، همزمان با صدور اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در گیلان کلیه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان هم به حال آماده‌باش درآمده‌اند از طرفی توصیه شده مرغداری‌های گیلان برای جلوگیری از خسارت توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با بیان اینکه هشدارهای لازم به تمام فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و بخش‌های مختلف استان در مورد بارش شدید باران داده شده است اظهار داشت: اگر بارش باران در زمان کوتاهی از حد نرمال خود خارج شود با پدیده جاری شدن سیلاب مواجه خواهیم شد.

امیر مرادی با بیان اینکه در سیلاب هفته گذشته شهرستان تالش در مدت بسیار کوتاهی بیش از ۳۰۰ میلیمتر باران بارید و همین امر موجب آبگرفتگی برخی روستاها و راه‌های دسترسی شد تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در زمان بروز هر مشکلی کلیه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی برای کمک حاضر باشند.

وی آماده‌باش جمعیت هلال احمر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، شرکت آب منطقه‌ای، و کلیه فرمانداران و دهیاران استان را با توجه به شرایط جوی فعلی استان مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: گیلان به جهت موقعیت آب و هوایی در نقطه‌ای واقع شده است که همواره شاهد بروز حوادث غیرمترقبه‌ای در آن هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان راه‌اندازی سیستم پایش و هشدار سریع سیل در استان گیلان را از جمله اقداماتی که به کاهش خسارات سیلاب کمک می‌کند اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تمام دستگاه های اجرایی و خدمت رسان عضو ستاد مدیریت بحران در مرکز فرماندهی مستقر شده و سامانه هشدار سریع فعال است.

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه است اظهار داشت: تا پایان این هفته ابرناکی، کاهش محسوس دما، بارندگی، رعد و برق در برخی مناطق شدید یا خیلی شدید، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و مواج بودن دریا پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس با تأکید بر اینکه در این مدت به ویژه در روز چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته برای ارتفاعات بالادست استان گیلان واقع در حدود ۳ هزار متر بارش برف پیش‌بینی می‌شود عنوان کرد: طبق الگوهای هواشناسی وضعیت جوی امروز به شکل نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود، بارندگی و وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای فردا چهارشنبه نیز هوا ابری، مه آلود بودن هوا، در برخی ساعت بارندگی، وزش باد، رعد و برق در برخی مناطق شدید یا خیلی شدید است تصریح کرد: از عموم باغداران استان گیلان و فعالان حوزه آبزی‌پروری و دام و طیور انتظار داریم به هواشناسی کشاورزی توجه کرده و نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان پناه گرفتن در مکان مناسب در زمان رعد و برق احتمالی و در هنگام انجام هرگونه عملیات باغی را امری لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: اجتناب از قرارگیری کندوهای زنبور عسل در حاشیه رودخانه‌ها و مسیر سیلاب و برای مرغداری‌ها نیز تهویه مناسب و تنظیم رطوبت امری است که توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار