کد خبر : 3149
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰:۱۵

اخبار مربوط به تأیید صلاحیت‌ها شایعه است

اخبار مربوط به تأیید صلاحیت‌ها شایعه است

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: نمایندگانی که سابقه قضاوت داشتند، مدعی شدند چگونه درصورتی که بنا بر رای شورای نگهبان به اسلام و انقلاب ملتزم نیستند، سال‌ها مشغول قضاوت در دستگاه قضایی کشور بودند.

به گزارش “درگیلان“، صفر نعیمی‌رز با اشاره به برگزاری نشست هفته گذشته تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس با حقوقدانان شورای نگهبان اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس که در مرحله نخست بررسی وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخاباتی یا ردصلاحیت شده‌اند یا با حکم عدم احراز روبرو شده‌اند، در هفته گذشته جهت بیان نقطه‌نظرات خود و همچنین شنیدن صحبت‌های شورای نگهبان، در دو نشست جداگانه با آقایان «محمدرضا علیزاده» و همچنین «محسن اسماعیلی» دو حقوقدان شورای نگهبان دیدار کردند.

اخبار مربوط به تایید صلاحیت‌ها شایعه است

نماینده مردم آستارا با تاکید بر این‌که هیچ حکم جدیدی درخصوص تایید صلاحیتش به او ابلاغ نشده، گفت: آن‌چه در روزهای گذشته درخصوص تایید صلاحیت بنده اعلام شده، در حد شایعه بوده و تا این لحظه هیچ حکمی ازسوی شورای نگهبان به بنده ابلاغ نشده‌است.

او اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در جلسه نمایندگان ادوار و فعلی با حقوقدانان شورای نگهبان این است که هیچگونه تبعیضی برای نمایندگان درنظر گرفته نشده است؛ بلکه باتوجه به مشغله و حجم بالای کاری نمایندگان که ازقضا منجر به لغو تمامی مرخصی‌های نمایندگان نیز شد و از آن‌جا که مجلس در صدر امور است، قرار شد نمایندگان مجلس را ترک نکنند و به کارهای مردم رسیدگی کنند و در عوض حقوقدانان شورای محترم نگهبان برای شنیدن نقطه‌نظرات نمایندگان به مجلس بیایند.

نعیمی‌رز با تاکید بر این‌که هیچ تصمیمی در این نشست اتخاذ نشد، یادآور شد: در این نشست‌ها دو طرف صرفاً به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر لزوم رعایت مرّ قانون تاکید کرده و در نهایت این جلسات دستاورد مشخصی به همراه نداشت و دو طرف صرفاً به بیان نقطه‌نظرات بسنده کردند.

نشست نمایندگان ردصلاحیت‌شده با رئیس قوه قضاییه

این نماینده مجلس همچنین ضمن تایید خبر برگزاری جلسه تعدادی از نمایندگان با رئیس قوه قضاییه، اعلام کرد: آقایان «غلامرضا اسداللی» و «سیدسعید حیدری‌طیب» که سابقه قضاوت دارند و مشمول بند 1 ماده 28 یعنی عدم التزام به اسلام و انقلاب روبرو شدند، به نمایندگی از جمعی از دیگر نمایندگانی که وضع مشابهی داشتند، با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی نیز دیداری داشتند و به بیان توضیحات خود در این خصوص پرداختند.

نعیمی‌رز در پایان گفت: این نمایندگان باتوجه به این‌که سابقه قضاوت داشتند، مدعی شدند که چگونه درصورتی که بنابر رای شورای نگهبان به اسلام و انقلاب ملتزم نیستند، سال‌ها مشغول قضاوت در دستگاه قضایی کشور بودند./ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار