کد خبر : 58864
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

معاون حقوقی اوقاف گیلان خبرداد؛

اخذ سند مالکیت بیش از ۵ میلیون متر از اراضی موقوفات در گیلان/ تثبیت مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله

اخذ سند مالکیت بیش از ۵ میلیون متر از اراضی موقوفات در گیلان/ تثبیت مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله

اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.
این مقام مسئول اظهار کرد: شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف است.
کریمی با بیان اینکه طی یک سال اخیر با پیگیری‌ های انجام شده توسط کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان اخذ شده است، گفت: : این اسناد مالکیت برای موقوفات گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر نیز اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، مساحت اراضی موقوفه یاد شده را پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۷۵ متر مربع اعلام کرد و گفت: ارزش اراضی موقوفه سند مالکیت دار شده، بیش از یک هزار میلیارد تومان است.
وی اظهار داشت: همچنین در یک سال گذشته سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.
کریمی، تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع ببخشیم.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان اوقاف به عملیات تثبیت مالکیت موقوفات یک نگاه قهری نیست، افزود: در نخستین و مهمترین گام، عملیات تثبیت موقوفات به کمک نهادهایی مانند اداره کل ثبت اسناد و ادارات تابعه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.
معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی وی براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد، علیه وی در محاکم قضایی شکایت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار