کد خبر : 93393
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به پویایی و دانش پایه شدن تولید می‌شود

ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به پویایی و دانش پایه شدن تولید می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به پویایی و دانش پایه شدن تولید می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی در نشست بررسی مشکلات دانشگاه گیلان اظهار کرد: دانشگاه گیلان سرمایه‌ای ارزشمند برای استان است که باید در راستای مسئله محور کردن فعالیت‌ها و کیفی سازی کارهای پژوهشی و فرهنگی سوق داده شود.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در حوزه پژوهش و افزایش شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت مند است، افزود: باید از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان در حوزه‌های صنایع، عمرانی، مسائل شهری و توسعه گیلان بهره گرفت.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع اضافه کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه منجر به پویایی و دانش پایه شدن تولید می‌شود.

 

احمدی با بیان اینکه دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور است، گفت: تخصیص سرانه بودجه آموزش عالی به این دانشگاه با توجه به ظرفیت‌های موجود، ناچیز است که مجمع نمایندگان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

دانشگاه گیلان در تولید طرح‌های پژوهشی توانمند است

 

«فرید نجفی» رئیس دانشگاه گیلان هم در این نشست با ارائه گزارشی از دستاوردهای پژوهشی، آموزشی و فناوری این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه گیلان حدود ۲۰ هزار دانشجو دارد که کیفیت گرایی در تولید علم هدف و برنامه این مجموعه آموزشی برای پرورش نیروهای نخبه است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان در تولید طرح‌های پژوهشی توانمند است، افزود: دانشگاه گیلان آمادگی دارد با استفاده از طرح‌های پژوهشی مشکلات شهری از جمله ساماندهی پسماند و آسفالت راه‌ها را در همکاری با دیگردستگاه‌ها اجرایی حل کند.

 

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه تعامل دانشگاه با سایر ارگان‌ها، بیان کرد: اثرگذاری دانشگاه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی نیازمند حمایت‌های بیشتر و تأمین منابع مالی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار