کد خبر : 23509
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1396- 02: 1

ارتقای امکانات و تجهیزات مرزی شرق کشور با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار / جلوگیری از ورود ۶۸ تن مواد مخدر به داخل کشور

ارتقای امکانات و تجهیزات مرزی شرق کشور با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار / جلوگیری از ورود ۶۸ تن مواد مخدر به داخل کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بر اساس برآورده‌های اولیه جهت کامل شدن انسداد و کنترل مرزهای شرق کشور به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان داریم تا بتوان تمام امکانات و تجهیزات مرزی را ارتقا داد.

به گزارش گیلانستان، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پل ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه مرزبانی شهرستان آستارا انجام‌شده و مرزبانان این شهرستان در تأمین امنیت مرزها در آمادگی بالایی به سر می‌بردند.

وی ترددهای مرزی را باعث ارتقای تعاملات بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دانست و تصریح کرد: راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در تقویت تعاملات کالایی و مسافری بین دو کشور همسایه نقش داشته و امیدواریم این پروژه ریلی، هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارتقای تعاملات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را باعث خوشحالی مرزنشینان دانست و خاطرنشان کرد: پل ریلی آستارا- آستارا برای استان گیلان، شهرستان آستارا و حتی آستارای جمهوری آذربایجان به لحاظ تردد کالا و افزایش کسب‌وکار مفید است.

رضایی با اشاره به اینکه به دلیل فهم بالای مرزنشینان استان گیلان، جرائم مرزی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان کاهش پیدا کرده است بیان کرد: مرزنشینان با قوانین و مقرارت مرزی به‌خوبی آشنا بوده و هیچ‌گونه اعتراضی از سوی مرزنشینان ایران و جمهوری آذربایجان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در خصوص دریای خزر توافقات و پروتکل‌های امنیتی بین پنج کشور حوزه دریای خزر تدوین‌شده است افزود: در آینده نزدیک تیمی از مرزبانی جمهوری اسلامی ایران قرار است در خصوص تدوین پیش‌نویس اولیه اقدامات مرزبانی به مسکو سفر کند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه از ایجاد هرگونه رفاه و تنوع برای مرزنشینان استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنیم گفت: راه‌اندازی ورزش‌های دریایی از جمله جت اسکی در حوزه وزارت ورزش و جوانان بوده و این آمادگی را داریم که در نقاط قابل‌کنترل دریا مسیر را جهت اجرای ورزش‌های دریایی هموار کنیم.

رضایی جمهوری اسلامی ایران را کشوری با بیش از هشت‌هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز در همسایگی ۱۵ کشور دانست و بیان کرد: برخی از کشورها مثل افغانستان به دلایل مختلف به محل تولید مواد مخدر تبدیل‌شده و انسداد فیزیکی مرزها بیشتر با این منظور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه انسداد فیزیکی مرزهای افغانستان و پاکستان انجام‌شد ولی این اقدامات کامل نیست خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، حدود ۶۰ درصد از این انسدادها و کنترل‌ها انجام‌شده و بیش از ۴۰ درصد هنوز باقی‌مانده است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انسداد و کنترل‌های مرزی را منوط به تأمین اعتبارات مکفی دانست و اظهار کرد: این اعتبارات سال گذشته به‌موقع و کامل داده نشد و امسال هم، هنوز تأمین اعتبار جهت انسداد و کنترل مرزها به نتیجه نرسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه هیأت دولت و نمایندگان مجلس در بودجه‌ریزی بحث انسداد و کنترل مرزهای کشور را باید مدنظر قرار دهند تصریح کرد: با امکانات محدود کنترل مرزی در بحث انسداد و کنترل مرزها به نتیجه نخواهیم رسید و این مشکل، شرارت‌های توأم با حمل مواد مخدر را در مرزهای ایران افزایش می‌دهد.

وی جاده‌سازی، کار ایجاد موانع و ایجاد ابینه‌های مرزی را منوط به تأمین اعتبار دانست و اظهار کرد: بر اساس برآورده‌های اولیه جهت کامل شدن انسداد و کنترل مرزهای شرق کشور به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان داریم تا بتوان تمام امکانات و تجهیزات مرزی را ارتقا داد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به آخرین وضعیت کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور گفت: از آغاز سال جاری تاکنون از ورود ۶۸ تن مواد مخدر به داخل کشور خودداری شده که کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رضایی با بیان اینکه برخی از کشورهای مرزی پیرامون جمهوری اسلامی ایران به دنبال اجرای فتنه بوده که یکی از این فتنه‌ها مواد مخدر است اظهار کرد: با تعدادی از نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص افزایش اعتبارات مرزی رأی‌زنی‌هایی صورت گرفته که امیدوارم نتیجه‌بخش باشد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار