کد خبر : 91869
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402- 57: 0

۲۲ انتظار سخنگوی شورا از شهردار جدید رشت

از انتصاب مدیرانی توانمند با روحیه‌ای انقلابی تا تنظیم تفاهم نامه‌ سالانه با مساجد

از انتصاب مدیرانی توانمند با روحیه‌ای انقلابی تا تنظیم تفاهم نامه‌ سالانه با مساجد

.

به گزارش گیلانستان، نادر حسینی سخنگوی شورای شهر رشت در نامه‌ای خطاب به شهردار جدید نوشت:

 

برادر ارجمند جناب آقای مهندس رحیم شوقی

 

انتصاب جنابعالی را به عنوان شهردار شهر رشت تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون جنابعالی را درایام باقیمانده خدمت در شورای اسلامی شهر رشت خواستارم .

ضمن تقدیر مجدد از همه همکاران شورایی در انتخاب جنابعالی ، بعد از یک دوره پر فراز و نشیب هجده ماهه فعالیت‌های شورای اسلامی دوره ششم ، امیدوارم همکاران بنده با همدلی و وحدت و توان مضاعف اهتمام ویژه‌ای برای تعالی همه جانبه برنامه ها و موضوعات شهری معطوف داشته و حمایت های لازم را از شهردار شهر رشت معمول نمایند .

با توجه به شناخت نزدیک از توانمندی و روحیه ی کار جهادی جنابعالی ، امیدوارم در جهت رفع مشکلات و موانع موجود و جبران کمبود ها و نواقص در مجموعه بزرگ شهرداری رشت وحوزه مدیریت شهری ضمن تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی و ارائه برنامه هایی که در روز تعیین شهردار ارائه نمودید ، با کمک اعضای محترم شورا و بهره مندی از ظرفیت خانواده بزرگ شهرداری در رسیدن به اهداف و برنامه ها و مطالبات مردمی همشهریان عزیز قدم‌های موثری بردارید .

لذا به جهت یادآوری مجدد در خصوص برخی از انتظارات و تاکیدات نخبگان شهر ، مواردی را به شرح زیر اعلام و امید آن دارم در عملیاتی نمودن شعارها و وعده ها و اقدامات مورد انتظار اهتمام لازم رامبذول دارید .

 

۱- اخلاق و برخورد خوب و ارزشمند با کارکنان و زیر مجموعه.

 

۲- ملاقات منظم هفتگی بویژه با همشهریان عزیز .

 

۳- اختصاص ملاقات هفتگی با کارکنان و کارگران زحمتکش شهرداری .

 

۴- انتخاب مدیران و عوامل دفتری در حوزه دفتری و ستادی با روحیه انقلابی ، خوش برخورد ، اخلاق مدار و توانمند .

 

۵- انتخاب نیرویی توانمند و آشنا به کار در حوزه شورایی به عنوان نماینده پارلمانی شهردار و حضور هفتگی و منظم ایشان در محل شورا جهت پیگیری موضوعات مدیریت شهری .

 

۶- توجه به شایسته سالاری و داشتن روحیه جهادی و انقلابی در خصوص انتصابات و تعیین تراز مشخص انتصاباتی در حوزه مدیران ستادی و اجرایی .

 

۷- پیگیری و هدایت موضوعات مختلف شهری و مطالبه‌گری آنها از معاونت و مدیران ستادی و اجرایی به صورت هفتگی ، ماهانه و …

 

۸- اولویت بندی موضوعات شهری در جهت اجرا مطابق برنامه و بودجه ابلاغی سالانه و حضور هفتگی شهردار در جلسات علنی و غیرعلنی در محل شورا در جهت تعامل و فهم مشترک با شورا در حوزه اجرا .

 

۹- ملاقات هفتگی با نخبگان و گروه های مردم نهاد و مردمی به منظور مشارکت آنان در پیشبرد موضوعات شهری .

 

۱۰- انتصاب افراد توانمند به عنوان مدیران پروژه های بزرگ همچون تالاب عینک ، رودخانه ها ، پارک ۴۵۰ هکتاری و … و پیگیری سایر پروژه های عمرانی و خدماتی و سرمایه گذاری و …

 

۱۱- بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت اعضاء شورا در پیگیری موضوعات مدیریت شهری در سطح استانی و ملی و …

 

۱۲- توجه ویژه به موضوعات حوزه پرسنلی و رفاهی کارکنان و کارگران .

 

۱۳- تاکید به مدیران شهرداری در جهت نظم بخشی فعالیت ها و پیگیری مطالبات شهری در کوتاه ترین زمان ممکن به جهت جبران عقب ماندگی ها و …

 

۱۴- فعال سازی حوزه بازرسی در جهت بازدید میدانی از معاونت ها و حوزه های ستادی مناطق ، نواحی ، سازمان ها و تهیه گزارش مکتوب در جهت پیگیری مطالبات ، مطابق شیوه نامه ها و برنامه های ابلاغی و برنامه و بودجه سالانه و تحلیل و ارزیابی محاسن و معایب عملکردها و …

 

۱۵- تعیین افرادی به عنوان پیگیر در جذب منابع ملی و مطالبات دستگاههای اجرایی و …

 

۱۶- بازدید هفتگی از محلات شهری و حضور در مساجد و محلات کم برخوردار با همراهی اعضاء شورا در جهت رفع مشکلات و موانع موجود .

 

۱۷- توجه ویژه به حوزه فرهنگی و اجتماعی و نوسازی و زیباسازی شهری و اهتمام ویژه در جهت دریافت مجوز لازم از وزارت کشور با عنوان پست معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت .

 

۱۸- تنظیم تفاهم نامه سالانه با مساجد و مراکز بزرگ فرهنگی و تربیتی در سطح محلات به ویژه در محلات کم برخوردار ، در جهت تشکیل فرهنگسرای اشتراکی .

 

۱۹- پیگیری لازم در جهت انعکاس برنامه ها و فعالیت های شورایی و شهرداری و … در سطح رسانه ها و مطبوعات محلی و … به ویژه در صدا و سیمای مرکز گیلان .

 

۲۰- فعال سازی عملی ستاد اقامه نماز ، امر به معروف ، حقوق شهروندی و آموزش کارکنان و …

 

۲۱- اختصاص فضایی مانند دبیرخانه‌ی جهت نگهداری تجمیعی قراردادها و تفاهم نامه ها و… و بازنگری برخی از قراردادها و تفاهم نامه ها و …

 

۲۲- تاکید به مدیران ستادی ، مناطق و سازمانها و … در جهت اهتمام ویژه به حوزه درآمدی به ویژه در ماههای اول سال‌جاری .

و پیگیری دهها موضوع دیگری که در این یادداشت نمی گنجد و در جلسات و ابلاغیه های روزانه و هفتگی قابل پیگیری و برنامه ریزی می باشد .

موفق و منصور باشید .

نادر حسینی عضو شورای اسلامی شهر رشت ، اردیبهشت ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی از رشت یکشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

شما حساب کنید هر عضو شورایی یک فرمان ۲۲ ماده ای برای شهردار جدید تجویز کند……چه شود.

رفتن به نوار ابزار