کد خبر : 55849
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1399- 14: 11

در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

از انعقاد قراردادهای نامتعارف در شهرداری تا عملکرد ضعیف در پروژه های عمرانی

از انعقاد قراردادهای نامتعارف در شهرداری تا عملکرد ضعیف در پروژه های عمرانی

اعضای شورای رشت نسبت به عملکرد ضعیف شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی و انعقاد قراردادهای نامتعارف در بدنه سازمان های تابعه آن انتقاد کردند.

به گزارش گیلانستان، احمد رمضانپور نرگسی عصر دیروز در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: در هفته‌ دولت، خدمات و عملکردهای واقعی به مردم اعلام شود و معضلات و مشکلات کشور و جامعه نیز مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بزرگداشت محمدبن زکریای رازی که یکی از داروسازان زمان بود گفت: این روز را به پزشکان و داروسازان تبریک عرض می‌کنم و این روز یادآور خاطرات تحقیقات، پژوهش‌ها و یافته‌های علمی است و امیدواریم محققان در این بخش بتوانند واکسن کرونا را به نتایج نهایی برسانند تا دنیا از شر این بیماری نجات یابد.

رمضانپور به تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: حرکتی که امام حسین(ع) و یاران باوفایش آغاز کردند در واقع نماد مبارزه با نظام سلطه است و امیدواریم که این تاریخ سراسر عشق و ایثار در ذهن همه پیروان واقعی امام حسین(ع) و راه امامت و ولایت باقی بماند و از برکت خون این شهدا شاهد سرنگونی نظام سلطه و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه هفت دولت را به دولتمردان تبریک گفت و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از ارزشمندترین نظام‌های دنیا است لذا همه باید از فرصت خدمتگزاری به مردم در این نظام به بهترین نحو استفاده کنند.

امیرحسین علوی ضمن تبریک روز داروسازی به داروسازان و فعالان این بخش خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد کشف دارو و واکسن مناسبی برای ریشه‌کنی کرونا باشیم و این ویروس از دنیا محو شود و مردم نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به انتقاداتی که اخیراً به عملکرد شهرداری و شورا وارد می‌شود بیان کرد: بعد از یک ارزیابی ساده متوجه ایراداتی در حوزه‌های مختلف شهرداری شدیم و مردم هم نیز به‌طور دائم به ما تذکر می‌دهند؛ بنده فکر می‌کنم شورا باید یک عزم مجدد برای رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف جزم کند و کار به گونه‌ای پیش نرود که به‌عنوان مثال در کمیسیون عمران عملکرد شهرداری را فقط در لکه‌گیری آسفالت ارزیابی کنند و این برازنده ما نیست.

علوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با استفاده از فرصت‌های باقی مانده برای رفع مشکلات تصریح کرد: شهرداری نیز باید عزمی که به آن اشاره کردم را از مجموعه شورا دریافت کند و این عزم و اراده را به لایه‌های حوزه مدیریتی خود در شهرداری انعکاس دهد تا بتوانیم از فرصت‌های باقی مانده استفاده کنیم و ثمره شورا به‌طور ملموس به مردم ارائه دهیم.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به تفاهمنامه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با شهرداری برای اجرای برخی پروژه‌ها در شهر رشت گفت: پس از بررسی مطالعات مشاوران باید یک گام عملیاتی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهری مربوط به تفاهمنامه مذکور برداریم البته در سایر حوزه‌ها نیز وجود اراده فی‌ مابین شهرداری و شورا موثر خواهد بود.

وی به آماده‌سازی محیط شهر در ایام محرم و ضرورت اجرای برنامه‌های مناسبت‌تر اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با آماده‌سازی محیط شهر در ماه محرم، لایه‌های مختلف مردم و قشر حزب‌اللهی انتقادات خود را به‌صورت پیامکی و مجازی مطرح کردند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت افزود: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا امسال برخی فعالیت‌های هیئت‌ها را محدود کرد لذا می‌بایست فقط به آذین‌بندی و سیاه‌پوش کردن اکتفا نمی‌کردیم و در حوزه‌های مختلف برنامه‌ها و ایده‌های بهتری برای این ایام در نظر می‌گرفتیم.

علوی خاطرنشان کرد: بعضی مواقع، عدم هما‌هنگی‌های ناشی از خستگی و اعصاب‌خوردگی بچه‌های شهرداری به‌خاطر کمبودهای مختلف باعث می‌شود که ضعف‌های عملکردی را به گردن هم بیندازند و بعضاً شورا را هم در این قضیه بی‌نصیب نمی‌گذارند.

وی با بیان اینکه ضعف‌ها به بدنه مدیریت در شهرداری سرایت کرده است ابراز داشت: اینکه مدیری به خود اجازه دهد برای پوشش ضعف‌های عملکردی خود اسم اعضای شورا را در جاهای مختلف به زبان بیاورد، قابل قبول نیست و از حراست شهرداری انتظار داریم که به‌صورت جدی در این مباحث ورود کند.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در تذکران به مدیران کوتاهی نشود بیان داشت: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا در آینده با نسلی از مدیران با رفتارهای نامناسب روبه‌رو نباشیم و اگر چنین شود خود را سرزنش خواهیم کرد که چرا محافظه کاری کردیم و در زمان مناسب به آن مدیر تذکر داده نشد.

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از جوانان با استعداد و شاغل در شهرداری اظهار داشت: تعداد زیادی جوانان بااستعداد و شاغل در شهرداری داریم که حاضرند خدمات خوبی را در این مجموعه ارائه دهند اما نمیدانم چرا با افراد غیرمرتبط قرارداد بسته می‌شود.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه بابت اینگونه قراردادها از شهردار مطالبه دارم خاطرنشان کرد: باید از وجود و توانایی پرسنل تلاشگر شهرداری و جوانان بااستعداد این مجموعه استفاده شود.

حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت‌ نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از پنج ماه است که ۱۸ تا ۲۰ روحانی که به‌عنوان امام جماعت در شهرداری حضور دارند اما قراردادشان بسته نمی‌شود و در شأن روحانیون نیست که اینطور با آنان رفتار شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار