کد خبر : 1179
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

از بی کفایتی عربستان سعودی تا کم لیاقتی استانداری گیلان!!

از بی کفایتی عربستان سعودی تا کم لیاقتی استانداری گیلان!!

استفاده از تابوت و آرم عربستان علی رغم پیچیده شدن پرچم ایران دور تابوت، حیرت مردم را بر انگیخته چراکه آقایان حتی زحمت استتار آرم سعودی ها را هم به خود نداده بودند!

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و مقاومت در گیلان، مراسم تشییع 3 تن از جانباختگان گیلانی حادثه منا پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با حضور چشمگیر مردم همیشه در صحنه برگزار شد.

بسیاری از جوانان، زنان و مردان این استان بار دیگر همچون گذشته عشق و ارادت خود را نشان داده و با چشمانی اشک بار پیکر مطهر این جانباختگان را از میدان شهدای ذهاب به سمت میدان صیقلان رشت تشییع نموده و شعارهایی در محکومیت جنایات آل سعود و بی کفایتی در برگزاری مراسم حج سر دادند.

با همه ی سنگ تمام هایی که مردم در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم گذاشتند اما متاسفانه بی نظمی و بی توجهی مسئولان اجراییِ این تشییع، بسیاری از مردم و مخصوصا خانواده های آن مرحومان را آزرده و ناراحت کرده بود تا حدی که برخی از حاظرین به دلیل مظلومیت فراوانِ این جانباختگان گریه می کردند!

استفاده از تابوت و آرم عربستان علی رغم پیچیده شدن پرچم ایران دور تابوت، حیرت مردم را بر انگیخته چراکه آقایان حتی زحمت استتار آرم سعودی ها را هم به خود نداده بودند!

از آنجایی که معمولا در این نوع مراسمات همانند تشییع شهدا، عکس آن بزرگواران نیز می بایست جنب تابوت چسبانیده شود، ولی در کمال تعجب هیچ تصویری از جانباختگان گذاشته نشده و مردم از این اقدام هم متاثر شده بودند.

هنگام اقامه نماز میت به امامت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان بود و این مردم خون گرم منتظر شنیدن و خواندن نماز بودند که ولی نه تنها برخی از آنان موفق به اقامه نماز نشدند بلکه به دلیل مشکلات سیستم صوتی و عدم وجود میکروفن سیار، صدای آیت الله قربانی هم به گوششان نمی رسید.

زمانی که مداحی مسعود عارفی آغاز شده و مردم دست هایشان را بر سینه خود می زدند، یکدفعه شخصی از میکروفنی دیگر هنگام نوحه خوانی عارفی، با مردم صحبت کرده و صداها با یکدیگر تداخل پیدا کرده بود.

در طول مسیر هم هیچ بنر، پارچه نوشته و متنی پیرامون این حادثه بزرگ و فاجعه دردناک منا به چشم نمی خورد!

حال با همه این بی تدبیری و کم کاری هایی که از جانب متولیان امر یعنی مجموعه استانداری گیلان رخ داده است، سوالی در اذهان عمومی شکل گرفته که آقایان استانداری! اگر توانایی برگزاری یک مراسم تشییع ساده را هم ندارید، چرا انجامش را قبول می کنید و نمی گذارید نهادهای دیگر کمکتان کنند؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار