کد خبر : 40508
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

نماینده مردم تالش در مجلس:

استاندار پیشین در تخلفات میلیاردی گیسوم مقصر است و باید محاکمه شود/ آمدن سالاری به گیلان توهین بود/ از دادستان، رئیس دادگستری و مدیرکل بازرسی گیلان گله مندم!

استاندار پیشین در تخلفات میلیاردی گیسوم مقصر است و باید محاکمه شود/ آمدن سالاری به گیلان توهین بود/ از دادستان، رئیس دادگستری و مدیرکل بازرسی گیلان گله مندم!

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: از دادستان و رئیس دادگستری تالش و مدیرکل بازرسی گیلان گله مندم و از مسئولان قضایی می خواهم، نقش و منفعت مقام های دولتی در تخلفات مربوط به طرح گیسوم مشخص شود.

به گزارش گیلانستان، محمود شکری در گفتگو با خبرنگار رویداد گیلان درباره ی مطلب یکی از سایت ها در خصوص درگیری وی در طرح ساحلی  گیسوم اظهار کرد: من فقط به عنوان ناظر اجرای قانون و به درخواست شهردار تالش، در محل وقوع حادثه‌ حضور داشتم و مطلب آن سایت مبنی بر ضرب و شتم از سوی بنده کذب است.
وی با بیان اینکه طرح ساحلی گیسوم به شهرداری تالش واگذار شده است و شهرداری تالش آن را در اواخر سال ۹۶ به مزایده گذاشته است، افزود: شرکت تعاونی توسعه عمران تالش، برنده ی این مزایده شد که بنابه دستور آقای سالاری، استاندار وقت به فرماندار تالش، فرماندار مانع واگذاری طرح ساحلی گیسوم به برنده ی مزایده شد.
نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال با تصریح بر اینکه فرماندار تالش جهت لغو مزایده نامه ای ارسال کرد، گفت: مسئولان شرکت تعاونی نیز به بنده نامه ای مبنی بر قانونی بودن مزایده و صورت جلسه با حضور نماینده ی مدیرکل بازرسی گیلان و ممانعت فرماندار در واگذاری طرح نوشته و خواستار اقدام بنده شدند.
استاندار  به تذکر شفاهی وزارت کشور اعتنایی نکرد
شکری با بیان اینکه من طی نامه ای به وزیر کشور  اعلام کردم که فرماندار به استناد کدام قانون مزایده ی شهرداری را لغو می کند، عنوان کرد: استاندار وقت به تذکر شفاهی وزارت کشور اعتنایی نکرد که با دستور وزیرکشور، معاون توسعه‌ی منابع انسانی این وزارتخانه به استاندار وقت، نامه نوشت ومتذکرشد که کار شما خلاف قانون است و دستور دهید طرح گیسوم به برنده ی مزایده واگذار شود اما آقای سالاری در حقیقت تمکین نکرد و دستور شفاهی ظاهری داد اما پشت صحنه به فرماندار گفت که اجازه ندهد اینکار انجام شود و شهردار را نیز تهدید کردند.
وی افزود:مدیرعامل شرکت تعاونی مذکور سپس از مدیرکل بازرسی گیلان درخواست مداخله کرد و مدیر کل بازرسی نیز طی نامه ای به فرماندار تالش اظهار کرد، مزایده کاملا قانونی است و شما برخلاف قانون جلوی آن را گرفته اید اما بازهم فرماندار تالش تمکین نکرد و شرکت تعاونی توسعه ی عمران تالش به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که دیوان بعداز فرآیند کاری طولانی به نفع شرکت تعاونی و حکم بدوی تجدید نظر و نهایتا اجرائیه رای داد که این مزایده قانونی است وباید طرح گیسوم واگذار شود که بازهم تمکین نکردند.
طرح گیسوم به صورت غیرقانونی در دست یکی از کارگران شهرداری قرار داشت
نماینده مردم تالش در مجلس با تاکید براینکه طرح گیسوم به صورت غیرقانونی در دست یکی از کارگران شهرداری که با حکم شهر دار به‌عنوان ناظر بود قرار داشت گفت: در سال ۹۲ یا ۹۳ مزایده ای گذاشته بودند که یکی از اعضای فامیل آن ناظر برنده شد که مطابق منع مداخله ی کارکنان دولت و شهرداری ها، حق نداشتند که یکی از بستگان کارکنان را  درمزایده شرکت دهند و این اقدام  خلاف قانون است.
شکری تصریح کرد: دومین  تخلف اینکه فردی که برنده شده بود، یک کارگر شهرداری بنام علی محرمی را به عنوان ناظر قرار داد.
وی با بیان اینکه این شخص حدود ۲۰ سال، جا خوش کرده بود، افزود: در این مدت بااینکه درآمد طرح گیسوم میلیاردی است اما هیچ ریالی به حساب شهرداری ریخته نشد.
دادستان به صورت نیم بند به نیروی انتظامی نامه فرستاد که شما از دورناظر باشید
نماینده تالش با بیان اینکه بنده به دیوان محاسبات نامه نوشتم و آنها بررسی کردند که درآمد گیسوم به کجا رفته است، گفت: این پی‌گیری ها باعث شد که معاون وزیرکشور برای رئیس سازمان شهرداری ها نامه بزند که این طرح را به شرکت تعاونی واگذار کنید و چنانچه بازهم  تمکین نشد به تخلفات اداری بدهید  و سپس معاون سازمان شهرداری ها مستقیم به شهرداری نامه زد  که  طرح را واگذار کنید واگر موانعی هست به ما گزارش دهید و شهرداری به استناد این نامه به دادستان شهرستان تالش نامه ای فرستاده و درخواست نیرو برای واگذاری طرح کردند.
شکری با اعلام اینکه دادستان به صورت نیم بند به نیروی انتظامی نامه فرستاد که شمااز دورناظر باشید تا درگیر نشوند که معنی اش این است که دادستان هم تمکین نکرد.
با چوب و قمه و چاقو اجازه ورود به طرح ساحلی را ندادند
وی بابیان اینکه دوبار با چوب و قمه و چاقو اجازه ورود به طرح ساحلی را ندادند افزود: برای بار سوم شهردار تالش اعلام کرد که طرح را واگذار کنیم و از بنده خواستند نظارت کنم که چه کسانی جلوگیری می کنند!
نماینده مردم تالش گفت: روز یکشنبه ساعت ۱۲ ونیم واردطرح شدیم و به دفتر آنجا رفتیم که بلافاصله برادر آقای علی محرمی با بستگان خود به آنجا ریختند و تعداد ۳۰ تا ۴۰ دکه دار آنجا را تحریک کردند که این ها می خواهند شما را بیرون کنند.
 شکری ابراز کرد: در دفتری که قصد صورت جلسه ی واگذاری طرح را داشتند، مدیر عامل شرکت تعاونی و شهردار تالش را کتک زدند و بیرون انداختند و  ومن هرچه به آنها گفتم کار خود را سخت نکنید که بالاخره مجرم شناخته می شوید، فایده ای نداشت و با فرماندار، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی تماس گرفتم که تا آنها برسند کارازکار گذشته بود.
وی با ابراز اینکه عوامل آقای محرمی قصد داشتند شیشه ی جایی که من نشسته بودم رابشکنند و دفتر روی سر من خراب شود و مرا نیز بیرون کنند افزود: اعضای شورا نیز با مشاهده ی وضعیت، تصمیم گرفتند شکایت کنند.
منافع آنجا برای آقای سالاری بسیار مهم بود که حتی دستور وزیر و معاونش را توجه نمی کردند
 نماینده تالش ضمن اظهار تأسف از وقوع چنین اتفاقی بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی گفت: منافع آنجا برای آقای سالاری بسیار مهم بود که حتی دستور وزیر و معاونش را توجه نمی کردند.
شکری با اشاره به موضع گیری وقیحانه ی صریح خبر، معنی این کار را ذی نفع بودن این سایت دانست و تصریح کرد: یکی از کسانی که به شهردار  تالش و  مدیرعامل شرکت تعاونی  حمله کرد، برادر آقای سبزی، مدیر صریح خبر بود.
وی با اعلام اینکه هربار امام جمعه وبنده از گیسوم حرفی می زدیم و خواستار جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم بودیم،صریح خبر موضع گیری می کرد و علیه ما مطلب می نوشت، افزود: آن موقع کاری به این سایت نداشتیم اما این دفعه معلوم شد قضیه برای آنها خیلی جدی است و به من توهین کرد تا حدی که گله مند است که چرا بنده  به محل  طرح رفتم.
نماینده تالش گفت: من آنجا ناظر اجرای قانون بودم و میخواستم بدانم که چه کسانی نمی گذارند و قصد شناسایی آنها را برای  معرفی به دستگاه قضایی داشتم‌.
شکری با تاکید براینکه اتفاقات و افراد دخیل در آن را به مقام های قضائیه دادم و درخواست کردم در طرح حضور پیدا کنند و مشخص شود در مفسده ی میلیاردی طرح گیسوم چه کسانی دست دارند، اعلام کرد:به غیر از مدیر صریح خبر افراد دیگری هستند که درآینده، ان شاالله وارد رسیدگی می شوند، و خیلی موارد مشخص می شود.
ما درخواست عزل فرماندار را کردیم/از دادستان و رئیس دادگستری و مدیر کل بازرسی گیلان گله مندم!
وی برلزوم مشخص شدن نقش و منفعت فرماندار ودیگر مقام های دولتی در این قضایا و رسیدگی قضایی به تخلفات آنان تاکید کرد و افزود: معاون وزیر در حضور من به فرماندار تالش زنگ زده بود و به وی گفت همانطور که قضیه را خراب کردی، خودت درستش کن اما وی عمل نکرد و ما درخواست عزل فرماندار را کردیم.
نماینده ی تالش با تاکید براینکه باید مشخص شود که درآمد میلیاردی طرح گیسوم به جیب چه کسانی می رود، گفت: باید مشخص شود در شهرستان تالش چه اتفاقی افتاده است که کارگر شهرداری بدون حکم در طرح گیسوم چه می کند و با چه پشتوانه ای از مافوق خود یعنی شهردار، که برای جای دیگری به او حکم داده است تمکین نمی کند!
شکری  ابراز کرد: از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان تالش و مدیر کل بازرسی گیلان گله مندم.
وی با بیان اینکه گزارش کار به دادستان رشت داده شده است و به بازرسی کل کشور نیز نامه زدم وهمه ی مدارک مستند را ارائه داده ام، افزود: یکسال و پنج ماه می گذرد و اقدام و پاسخی که بنده به مردم ارائه بدهم، به من نداده اند و در این مدت حق ۲ هزار نفر که  آنجا سهام دارند  و اکثرا از طبقه پائین هستند، در حال ضایع شدن است.
نماینده ی تالش با بیان اینکه به دیوان محاسبات و دادستان کل کشور و رئیس قوه قضائیه پرونده را فرستاده ام گفت: حرف من با مقامات قضایی این است که متخلفان به پشتوانه ی کدام قانون حق مردم را به جیب می زنند !درحالیکه مردم امیدوارند با سرمایه گذاری که در آنجا کرده اند، بتوانند برای فرزندان بیکار خود، در آمد و کاری فراهم کنند.
شکری اظهار کرد: به عنوان نماینده ی مجلس و ناظر بر اجرای قوانین، خواستار محاکمه ی آقای سالاری، استاندار قبلی هستم  و وی را در این قضایا مقصر می دانم.
سالاری بیشترین ظلم را درحق مردم گیلان کرد و آمدن او به استان، توهین به مردم گیلان بود
وی با تصریح بر اینکه سالاری بیشترین ظلم را درحق مردم گیلان کرد و آمدن او به گیلان، استان را  ۱۰ سال به عقب برد و وی به دنبال فعالیت اقتصادی خود و دار و دسته اش بود، افزود: با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم گیلان به آقای روحانی رای داده بودند، حق مردم گیلان نبود که چنین فرد کاسبی را در راس استان و به عنوان نماینده ی عالی دولت در گیلان قرار دهند وبا این انتصاب به مردم گیلان توهین شد و مطالبی در مورد خیانت های سالاری به گیلان در دادگاه عنوان خواهیم کرد.
نماینده ی تالش، رضوانشهر وماسال با بیان اینکه در طول ۲۰ سال، این مفسده برقرار است و علی رغم اینکه از بیش از هفت سال پیش به همه‌ی دستگاه ها و ارگان هااعلام کردم، هنوز مفسده ادامه دارد، گفت:  از فرماندهی سپاه قدس گیلان انتظار دارم که در چهارچوب وظایف خود در موضوع دخالت و ورود کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار