کد خبر : 61310
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399- 22: 10

مدیر کل هواشناسی گیلان:

استقرار جوی پایدار در گیلان/ وزش باد پدیده غالب تا اوایل هفته آتی

استقرار جوی پایدار در گیلان/ وزش باد پدیده غالب تا اوایل هفته آتی

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی غالبا پایدار در استان از امروز، گفت: وزش باد گرم پدیده غالب این روزها تا اوایل هفته آتی در گیلان است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده خروج سامانه ناپایدار و بارشی از عصر روز گذشته است، اظهار کرد: از امروز (چهارشنبه) با استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه، در طول روز شاهد آسمانی غالباً آفتابی و روند افزایش نسبی دما در استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان تداوم دارد، گفت: به تدریج از پنجشنبه شرایط برای وزش باد جنوبی گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه شرایط برای وزش باد گرم به خصوص طی شنبه و یکشنبه هفته آینده بیشتر مهیا خواهد بود، افزود: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دریا نیز امروز آرام و برای انجام صید و صیادی و فعالیت‌های دریانوردی فراهم است، اضافه کرد: برای فردا نیز آسمان استان گیلان صاف و تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

دادرس افزود: آسمان شهر رشت نیز صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه صبحگاهی و در بعضی نقاط یخبندان به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها و گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: دمای امروز شهر رشت نیز بین ۱۳ تا یک درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار