کد خبر : 3599
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

اصلاح طلبان رشت از کدام کاندیدای اصولگرا در دور دوم انتخابات حمایت خواهند کرد؟!!

اصلاح طلبان رشت از کدام کاندیدای اصولگرا در دور دوم انتخابات حمایت خواهند کرد؟!!

گفته می شود اصلاح طلبان و اعتدالیون رشت قصد دارند از یکی از ۳ کاندیدای اصولگرای راه یافته به دور دوم انتخابات در رشت حمایت کنند. پدیده ای که اگر در رشت عملی شود، شاید بسیاری از معادلات انتخاباتی را بر هم زند.

به گزارش درگیلان، برای اصلاح طلبان در خوشبینانه ترین حالت، یکی از کرسی ها به اصولگرایان خواهد رسید و همین موضوع بازار حرف و حدیث ها را گرم می کند.  حالا اما گفته می شود اصلاح طلبان و اعتدالیون رشت قصد دارند از یکی از ۳ کاندیدای اصولگرای راه یافته به دور دوم انتخابات در رشت حمایت کنند. پدیده ای که اگر در رشت عملی شود، شاید بسیاری از معادلات انتخاباتی را بر هم زند.

در این بین اما اینکه کدام یکی از این سه اصولگرای راه یافته به دور دوم مورد حمایت اصلاحات و اعتدالیون قرار می گیرند، سوالی است که هر چند می توان حدس هایی را در خصوص پاسخ آن زد اما نمی توان آن را به قطعیت جواب داد چرا که هر 3 اصولگرای راه یافته به دور دوم پافشاری سختی بر مواضع اصولگرایی خود داشته و عملا نمی توان آن ها را حتی در زمره اصولگرایان معتدل هم دسته بندی کرد. از سوی دیگر اما تمرکز اصلاحات بر راه یابی محمدصادق حسنی به مجلس، یعنی اینکه آن ها هیچ برنامه ای برای سومین کرسی انتخابات در رشت ندارند!

etelaf
هر چند داستان به همین جا ختم نمی شود. حتی اگر یکی از این سه نفر بپذیرد که مورد حمایت لیست اصلاح طلبان قرار گیرد باز هم بعید است که کاندیدای مورد حمایت اجازه دهد تا این حمایت علنی شود. شاید اعلام این حمایت تنها محدود به گروه های تلگرامی بوده و عملا شاهد برپایی بنرهایی که در آن تصویر حسنی در کنار یکی از سه کاندیدای اصولگرای فعلی خودنمایی کند، نخواهیم بود چرا که این اعلام علنی شاید بتواند آرایی را به سبد این کاندیدا از سوی اصلاح طلبان و اعتدالیون واریز کند اما در مقابل سبب می شود تا قسمتی از آرای سنتی و همیشگی طیف اصولگرایی به دلیل همین حمایت ریزش کند. البته بعید است اصلاح طلبان هم در این حمایت دچار دودستگی نشوند. مطمئن راضی کردن اصلاح طلبان به رای دادن به فردی مانند غلامعلی جعفرزاده با سوابق بعضا نزدیک به اصلاح طلبی یا واحدی و حسنی اصلاح طلب بسیار راحت تر از آن است که از آنان بخواهیم به آقازاده، کوچکی نژاد یا عظمتی رای دهند.

در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم آیا اصلاح طلبان و اعتدالیون توان خود را تنها بر حمایت از حسنی متمرکز می کنند یا نقشه ای برای سومین کرسی بهارستان از حوزه رشت هم در سر می پرورانند./خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار