کد خبر : 2643
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱:۰۰

اصولگرایان گیلان پرتعداد و اصلاح طلبان استان پر اختلاف!

اصولگرایان گیلان پرتعداد و اصلاح طلبان استان پر اختلاف!

همزمان با اتمام مهلت ثبت نام کاندیدهای انتخابات مجلس در گیلان، تعداد کثیری از چهره های اصلاح طلب و اصولگرا شانس خود را برای بدست آوردن یکی از کرسی های مجلس دهم می آزمایند.

گزارش صبح مشرق، اصولگرایان هرچند برخلاف دورهای قبل سعی برآن داشتند تا با پیشگیری از تکثر داوطلبان، تمام آرای خود را به سبد تعداد مشخصی از داوطلبان بریزند اما علیرغم موفقیت نسبی باز هم نتیجه آنطور که باید و شاید رضایت بخش نبود و بنظر می رسد تکثر اصولگرایان این بار هم همچون گذشته سبب تفرق در آرا و در نتیجه عدم موفقیت آنان در انتخابات پیش رو باشد.

در جبهه اصلاحات اما نه تنها هیچ تلاشی برای پیشگیری و ممانعت از این تکثر صورت نپذیرفت بلکه سران اصلاحات در کشور و به تبع آن در گیلان از تمامی نیروهای صاحب نام خود خواستند تا در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده و شانس خود را در دو عرصه عبور از فیلتر شورای نگهبان در درجه اول و موفقیت در انتخابات در درجه دوم بیازماید.

اصلاح طلبان هرچند میدانند که با رد صلاحیت های گسترده روبرو خواهند شد اما میخواهند با اینکار حداکثر فشاری که در توانشان است به شورای محترم نگهبان وارد آورند تا شاید بتوانند از این طریق حداقل یک یا دو چهره کمی معتدل تر را به مجلس دهم بفرستند.

 نکته مهم نه در این تکثر خود خواسته بلکه در تضارب آرای نخواسته ایست که مدتها اصلاح طلبان گیلانی از آن رنج میبرند. تضاربی که سابقه ای به مراتب بیشتر از مدت زمان تصدی روحانی بر مسند ریاست جمهوری دارد و می تواند بشدت پایگاه اصلاح طلبی را با چالش مواجه نماند.

اطلاق واژگانی همچون “اصلاح طلب دست چندم” به اعتدالیون از سوی اصلاح طلبان در استان، چرخ زاپاس نامیدن اعتدال برای کارگزاران از سوی یکی از سران افراطی اصلاحات در گیلان، انتشار تصویر یکی از اعتدالیون صاحب مسند در کنار رئیس جمهور پیشین به قصد تخریب چهره وی توسط سایت های اصلاح طلب تنها قسمتی از اختلافاتی است که وجود آن در بین اعتدال و اصلاحات انکارناپذیر است.

توهین های گاه و بیگاه اصلاح طلبان به نوبخت و حتی طرح بحث عبور از وی در یک مقع زمانی، اعتراض شدید به راه ندادن برخی اصلاح طلبان در جلسه خصوصی رئیس جمهور با نخبگان در گیلان را هم میتوان به موارد بالا افزود.

تلاشهای اصلاح طلبان بر عدم رسانه ای شدن این اختلافات با اعتدالیون نه تنها افاقه نکرد بلکه خبرهایی دال بر اختلافات شدید در میان خود اصلاح طلبان هم گاها در فضای مجازی منتشر شد.

ممانعت از عضویت حزب ندای ایرانیان شاخه ی استان گیلان در شورای هماهنگی اصلاح طلبان که ریاست آن بر عهده یکی از جوانان اصلاح طلب گیلانی بوده است را میتوان نمونه ای از اختلافات شدید در مجموعه اصلاحات ارزیابی کرد.

البته اگر نخواهیم سرسری از درگیری فیزیکی دو تن از اصلاح طلبان بنام در یکی از جلسات اخیر این جبهه سیاسی بگذریم، باید بگوییم احتمال آنکه اصلاح طلبان گیلانی بتوانند به لیست واحدی در انتخابات پیش رو دست یابند بسیار ضعیف است.

 حتی حضور حداکثری اینان در ثبت نام مجلس از دو حوزه تهران و گیلان را نمیتوان پاسخ مثبت به درخواست سران بعضا درگیر آنها با یک دیگر تلقی نمود بلکه باید ریشه آنرا در جوانی و جویای نام بودن جوانان اصلاح طلب همچنین عطش سیری ناپذی پیران این جبهه به قدرت جستجو کرد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار