کد خبر : 55566
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور برای اجرای سد دیورش رودبار تخصیص داده نشد

اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور برای اجرای سد دیورش رودبار تخصیص داده نشد

نماینده مردم رودبار در مجلس از تخصیص نیافتن اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور برای اجرای سد دیورش رودبار خبر داد و گفت: عدم تأمین آب شرب در شأن مردم شهرستان نیست.

به گزارش گیلانستان، مهرداد گودرزوند چگینی صبح امروز در جمع خبرنگاران از عدم تأمین آب شرب مورد نیاز مصرف مردم در شهرستان رودبار را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: چیزی حدود ۷۰ درصد منابع استان گیلان در رودبار است در حالی‌که این شهرستان ثروتمند حتی از نعمت آب شرب هم به شکل کامل برخوردار نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس نبود آب شرب در برخی از نقاط این شهرستان را غیرقابل قبول توصیف کرد و با بیان چنین شرایطی در شأن مردم نیست عنوان کرد: در قانون بودجه امسال اعتباراتی را برای حوزه آب شهری و روستایی در نظر گرفته‌اند از طرفی به وزیر نیرو هم در مکاتبه‌ای اعلام کردم که باید به وضعیت آب شرب رودبار رسیدگی شود.

گودرزوند چگینی صادرات زیتون، تولید و تقویت هر چه بیشتر استانداردهای این محصول را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: ایجاد سازمان ملی زیتون در رودبار امری است که به عقیده بنده در درجه نخست باید روی آن کار تحقیقاتی انجام شود که در درازمدت بر روی تولید و صادرات ‌زیتون اثرات منفی بر جای نگذارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به نطق خود در صحن علنی و انتقاد از وضعیت آب شرب شهرستان رودبار اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود همکاری مدیران شهرستان و استان وضعیت آب شرب رودبار شرایط مناسبی ندارد و بخش‌هایی از روستاها آب نداشته و در فصل تابستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی ناکافی بودن بودجه شهرستانی و استانی برای بهبود کیفیت آب شرب شهرستان رودبار را متذکر شد و با بیان اینکه باید اعتبارات ملی به این بخش تزریق شود اظهار داشت: سد دیورش رودبار در سال ۹۳ کلنگ زده شد و قرار بود در مدت ۶ سال به پایان برسد و افتتاح شود اما نه تنها به پایان نرسیده بلکه تنها ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تاکنون حتی یک ریال از اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای ساخت پروژه سد دیورش اختصاص داده نشده است افزود: در همین مورد با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم و طبق قول‌هایی که داده شده قرار است در ادامه امسال این اعتبارات تزریق شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار