کد خبر : 1139
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394- 41: 22

اعتراض شدید مسئول گیلانی به نوبخت! + جزییات

اعتراض شدید مسئول گیلانی به نوبخت! + جزییات

یادداشت سرگشاده رئیس کانون کارفرمایی گیلان برای نوبخت منتشر شد.

محمدرسول سماکچی؛ رئیس کانون کارفرمایی استان گیلان در یادداشتی به اقدام نوبخت در خصوص پرداخت دوهزار میلیارد ریال یارانه تولید به خودروسازان واکنش نشان داد:

در یادداشت سماکچی تصریح شده است: طبق قانون هدفمندی یارانه ها ۳۰ درصد یارانه  باید به امر تولید اختصاص یابد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است، واین ۳۰ درصد برای  جبران هزینه های افزایش قیمت انرژی وسوخت بوده است.

 سخنگوی دولت در روز سه شنبه مورخ ۷ مهرماه اعلام نمود که ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه تولید به خودرو سازان داده می شود، این بی عدالتی بینه وشفاف است چرا باید حق تولید کنندگان کوچک وبزرگ را به چند کارخانه شبه دولتی بدهند تا آنها با پشتیبانی دولت به عدم پایبندی به ارتقا کیفیت به کار خود ادامه دهند.

بیش از ۱۴ هزار کاخانه کوچک در شهرکهای صنعتی کشور که آماده به کار هستند به خاطر نداشتن سرمایه درگردش تعطیل شده اند. آنگاه حق این کارخانجات را به تولید کنندگان خودرو  می دهند. همین که دولت با وضع حقوق گمرکی وسود بازرگانی وعوارض ورود برای خوروهای خارجی به خودرو سازان داخلی کمک می کند کافی است. بطور مسلم طبق قانون ۳۰ درصد یارانه متعلق به همه تولید کنند گان است وراه پرداخت این یارانه به همه همراه با عدالت وجود دارد وآن هم لیست تامین اجتماعی کارکنان است.

لذا منصفانه ترین راه برای پرداخت یارانه تولید بطور مثال ۵ درصدتامین اجتماعی از ۲۳ درصد حق کارفرما را دولت پرداخت کند که شامل همه تولید کنندگان کشاورزی وصنعت ودامپروری و… می شود. یا اینکه دولت طبق لیست بیمه تامین اجتماعی پرداخت بن کارگری کارگران را به جای کارفرما تقبل نماید  درهر صورت پرداخت یارانه تولید به عده ای خاص  خلاف قانون وخلاف شرع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار