کد خبر : 59223
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان شرط مهم پیشرفت اقتصادی

اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان شرط مهم پیشرفت اقتصادی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و روحیه مشارکت اجتماعی را از ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی در کشور دانست و گفت: پیشرفت اقتصادی کشور بدون اتکا به قدرت‌های سلطه، با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان که با سرمایه شخصی و شهامت اقتصادی، وارد میدان کار شدند محقق می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: کارآفرینی فرایند علمی خلق فعالیت اقتصادی با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش خطرات احتمالی برای کسب منافع مادی و معنوی و استقلال مالی است.

وی با بیان اینکه کارآفرین فعالیت اقتصاد کوچک و جدیدی را با سرمایه خود برای رسیدن به استقلال مالی و رضایت شخصی آغاز می‌کند، افزود: کارآفرینان با ایده‌ای نو  و قبول خطرات احتمالی، خدمات جدیدی را به جامعه ارائه می‌کنند و با خلق فرصت‌های جدید شغلی، بستر اشتغال‌زایی را در کشور افزایش می‌دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و روحیه مشارکت اجتماعی را از ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی در کشور دانست و افزود: خلق فرصت‌های جدید شغلی موجب جلوگیری از بزرگ شدن دولت شده و با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه شخصی، تولید و رونق اقتصادی در جامعه افزایش می‌یابد.

آقازاده با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در کشور تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی کشور بدون اتکا به قدرت‌های سلطه، با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان که با سرمایه شخصی و شهامت اقتصادی، وارد میدان کار شدند محقق شده و توجه ویژه به فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی می‌تواند، اقتصاد جامعه را ارتقا بخشد.

وی کارآفرینی را یکی از عوامل  مهم توجه به توان داخلی دانست و افزود: کارآفرینی و روحیه‌ اعتماد به خود از عوامل مهم جهش تولید در کشور  بوده و مسؤولان مربوطه باید در این راستا بیش از گذشته به جوانان اعتماد کنند.

آقازاده با تأکید بر لزوم  توانمندسازی منابع انسانی در کشور گفت: متأسفانه آسیب‌دیدگی فرهنگ کار و مشکلات پیش روی کارآفرینان، دستیابی به توسعه و توانمندی‌های نیروی انسانی جوان و خلاق را آسیب‌پذیر کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان جوان توسط دستگاه‌های مربوطه، بیان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان به‌جای حمایت از جوانان کارآفرین، مانع کار و فعالیت آن‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره کارآفرینی، اشتغال‌زایی و خرید کالای ایرانی تصریح کرد: مردم می‌­دانند که مصرف هر کالای خارجی یعنی بیکاری یک کارگر ایرانی، اما کارآفرینان هم بدانند که رغبت مردم به مصرف کالاهای داخلی با شعار تحقق نمی­‌یابد، بلکه نیازمند افزایش کیفیت این کالاهاست.

‌ آقازاده با اشاره به بروکراسی دست‌وپاگیر اداری برای کارآفرینان توسط دستگاه‌های مربوطه افزود: اگرچه متولیان در کلام، حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را مطرح می‌کنند، اما در عمل با ایجاد قوانین ددست‌وپا گیر رغبت جوانان برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و بزرگ را کاهش داده و مانع بزرگی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور پررنگ دولت در اقتصاد ایران را مانعی برای رقابت مؤثر بخش خصوصی و کارآفرینان دانست و بیان کرد: کارآفرینان  موانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی را مانع کسب‌وکار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اراده مجلس یازدهم برای حمایت از جوانان و کارآفرینان در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: پیشرفت و استقلال اقتصادی کشورها علاوه بر اینکه به سرمایه، امکانات مادی و فناوری وابسته است، به انسان‌های خلاق، توانمند و کارآفرین نیز نیازمند است تا با حمایت و درایت گام‌های بزرگی در عرصه اقتصاد کشور بردارند.

آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: باور به توانمندی‌ها منابع و امکانات خود، کار و تلاش مضاعف و مصرف کالای ایرانی می‌تواند اقتصاد ایران را بهبود ببخشد.

هفته جهانی کارآفرینی از ۲۶ آبان آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار