کد خبر : 55216
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه گیلان:

اعمال فشار به رسانه‌ها از سوی برخی مدیران اجرایی گیلان؛ «مدعی‌العموم» ورود کند

اعمال فشار به رسانه‌ها از سوی برخی مدیران اجرایی گیلان؛ «مدعی‌العموم» ورود کند

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه برخی مدیران اجرایی درصدد ایجاد فشار به رسانه‌ها برای حذف انتقاد از عملکرد خود هستند گفت: از دادستان انقلابی مرکز استان درخواست می‌کنم به‌عنوان مدعی‌العموم به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش گیلانستان، علیرضا خاکپور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خبرنگاری در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: خبرنگاران مانند سایرین تحت تاثیر شرایط ناشی از بیماری کرونا هستند به‌ویژه اینکه خبرنگار در همه مسائل همیشه در خط مقدم مواجهه است.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان اعلام کرد: با توجه به اینکه بخشی از این اقدامات اطلاع‌رسانی و بخشی دیگر جنبه آموزشی و پیشگیری دارد بر این اساس خبرنگاران در دوران کرونا در خط مقدم آگاهی‌بخشی حضور داشته و دارند.

خاکپور با بیان اینکه بسیج رسانه تا حد مقدورات تمهیداتی برای خبرنگاران لحاظ کرد تا جبهه اطلاع‌رسانی را در دوران کرونا ترک نکنند گفت: در عین حال مصون ماندن از خطر ابتلا به این بیماری منحوس را باید تا حد امکان مدنظر قرار داشت و خبرنگاران نیز از این حیث در معرض خطر هستند.

وی با اشاره به پیگیری‌های سرهنگ پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان جهت تأمین بسته‌های کمک‌معیشتی خبرنگاران افزود: مرحله نخست این کمک‌ها با اهتمام فرمانده سپاه استان توزیع شد همچنین اقلام حفاظتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی نیز در اختیار خبرنگاران فعال استان قرار گرفت.

خاکپور با تاکید بر اینکه بهتر است خبرنگاران در دوران کرونا تا حد امکان از طریق فضای مجازی، تلفن و غیرحضوری پیگیر پوشش اخبار باشند گفت: حضور خبرنگاران در بسیاری عرصه‌های میدانی اجتناب‌ناپذیر است که این حضور می‌بایست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با ابراز نگرانی و انتقاد از بازگشت وضعیت قرمز کرونا در برخی شهرستان‌های استان از جمله رشت خاطرنشان کرد: این وضعیت را نمی‌شود صرفاً از چشم مردم دید یا به حساب مسافرپذیر بودن استان گیلان گذاشت.

خاکپور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پیروی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ستاد استانی مدیریت کرونا نباید نگاه عادی به این قضیه داشته باشد و فقط به برگزاری جلسات اکتفا کند بلکه باید مصوبات جدی‌تری برای پیشگیری و کنترل این بیماری وضع کند.

وی با بیان اینکه مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا چرا جهت فلش این اتفاق را فقط سمت مردم می‌برند گفت: ستاد مقابله با کرونا و علوم پزشکی گیلان باید به مردم پاسخ بدهد که چرا بعد از اینکه دوره بحران کرونا را در گیلان پشت سر گذاشتیم دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفتیم.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به ضرورت وضع محدودیت‌هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: ستاد استانی مدیریت کرونا با توجه به پشتوانه‌ای که دارد قطعاً می‌تواند محدودیت‌هایی تعیین کند که مردم و مسافران ملزم به رعایت آن شوند.

خاکپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت کادر درمان استان گیلان افزود: زحمات و فداکاری‌های کادر درمان علوم پزشکی گیلان قابل تقدیر است به‌ویژه آنها که جان خود را در راه درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از دست دادند و به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن ایام شهادت شهید صارمی و پاسداشت روز خبرنگار اظهار داشت: برخی مدیران اجرایی در چنین مناسبت‌هایی برای عرض تبریک و برگزاری نشست‌های تجلیل از خبرنگاران از یکدیگر سبقت می‌گیرند اما آنجا که باید تاب و تحمل نقد و نظارت را داشته باشند هیچ سخنی را علیه خود برنمی‌تابند.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها ابزارهای نظارتی در همه جای دنیا محسوب می‌شوند گفت: اینکه مدیران اجرایی در پی انتشار هر مطلب یا گزارشی که طعم نقد دارد برآشفته می‌شوند و به اعتراض یا حتی شکایت قانونی روی می‌آورند نه با معیارهای اخلاقی و اجتماعی تناسب دارد نه با آموزه‌های دینی و اعتقادی.

خاکپور با بیان اینکه مواردی در استان گیلان دیده شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی با واسطه یا به‌طور مستقیم درصدد ایجاد فشار به رسانه‌ها برای حذف انتقاد از عملکرد خود هستند ابراز داشت: به این افراد هشدار می‌دهم در صورتی که چنین روندی ادامه یابد و اصلاح نشود اسامی این مدیران را منتشر خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از ایجاد اصلاحات اساسی در قوه قضاییه توسط حجت‌الاسلام رییسی توقع می‌رود مدیران این دستگاه در استان‌ها نیز با هوشیاری بیشتری عمل کنند گفت: از دستگاه قضایی به‌ویژه دادستان انقلابی مرکز استان درخواست می‌کنم به‌عنوان مدعی العموم وارد عرصه حمایت از خبرنگاران در مقابل افراد و دستگاه‌های اجرایی آلوده به کم‌کاری یا فساد شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار