کد خبر : 93411
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛  

افتتاح نخستین کارگاه اقامتی و آموزشی سفال شمال کشور در سیاهکل

افتتاح نخستین کارگاه اقامتی و آموزشی سفال شمال کشور در سیاهکل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور همزمان با هفته صنایع دستی در روستای دیماسرای سیاهکل خبر داد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صنایع دستی گیلان در رشته‌های مختلف کشور حرف برای گفتن دارد که گسترش این صنعت در استان مورد تاکید است.

 

وی از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در سیاهکل خبر داد و افزود: این کارگاه اقامتی با محوریت آموزش سفال در روستای دیماسرای سیاهکل همزمان با هفته صنایع دستی به بهره برداری رسید.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در بخش‌های مختلف اضافه کرد: انتقال آموزه‌های سفالگری و صنایع دستی به نسل جوان موجب ماندگاری این صنعت می‌شود.

 

جهانی با بیان اینکه حفظ سنت‌های ناب گذشته در اولویت قرار دارد، گفت: ایجاد کارگاه‌های آموزشی با محوریت گسترش صنایع دستی و سفالگری به مانایی و حفظ این صنعت کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به وجود تنها سه کارگاه اقامتی ویژه سفال در کشور افزود: گیلان صاحب تنها کارگاه اقامتی و آموزشی سفال شمال کشور شده که از لحاظ کیفیت و بازدهی بسیار بالا است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به سهم خوب صنایع دستی در بخش اشتغال اضافه کرد: با راه اندازی کارگاه اقامتی و آموزشی سفال در سیاهکل در فاز نخست برای ۱۰ نفر شغل ایجاد شده است.

 

جهانی ادامه داد: برای راه اندازی فاز نخست کارگاه اقامتی و آموزشی سفال در سیاهکل بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار