کد خبر : 58219
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

فرمانده انتظامی گیلان:

افزایش ضریب امنیت عمومی گیلان؛ یکی از اولویت‌های ۹ گانه نیروی انتظامی پیشگیری از وقوع جرم است

افزایش ضریب امنیت عمومی گیلان؛ یکی از اولویت‌های ۹ گانه نیروی انتظامی پیشگیری از وقوع جرم است

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به افزایش ضریب امنیت عمومی استان گفت: پلیس گیلان در حوزه پیشگیری از جرائم رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزالله ملکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش امنیت پایدار در جامعه اظهار داشت: مقوله “امنیت” زیربنای هر جامعه‌ای است و می‌تواند در توسعه جامعه نقش داشته باشد و نیروی انتظامی نیز به‌عنوان یکی از متولیان تامین امنیت در جهت امنیت پایدار گام بر می‌دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اهمیت تعامل نیروی انتظامی با مردم خاطرنشان کرد: در تمام دنیا پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند امنیت جامعه را تامین کند بلکه در این مسیر نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است و پلیس در این مسیر دست یاری به سمت تمام آحاد جامعه دراز می‌کند.

سردار ملکی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه بسیاری از مطالبات مردم ریشه اجتماعی دارد و این بار اجتماعی می‌تواند به یک بار انتظامی برای پلیس تبدیل شود تصریح کرد: در حوزه امنیت پایدار حتی یک کارخانه یا واحد تولیدی هم می‌تواند نقش داشته باشد.

وی تعامل با اقشار مختلف جامعه را یکی از شاخصه‌های مهم نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: هرجا که دستگاه‌های اجرایی و مردم همکاری بهتر و بیشتری با نیروی انتظامی داشتند شاهد امنیت بهتر و انجام ماموریت‌های بهتری بودیم اما افزایش بیکاری و بحران، افزایش جرائم از جمله سرقت را نیز به‌دنبال دارد.

سردار ملکی با اشاره به عوامل موثر در امنیت پایدار به‌ویژه در گیلان عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ۹ گانه نیروی انتظامی پیشگیری از وقوع سرقت و جرم است و این مقوله جزو نخستین مطالبات مردم از پلیس به‌شمار می‌رود لذا پلیس باید در این حوزه با اشراف و رصد اطلاعات طوری عمل کند که موجب کاهش جرائم شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه موفقیت پلیس در پیشگیری از وقوع جرم و سرقت قطعاً امنیت پایدار در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به‌همراه خواهد داشت تصریح کرد: جلسات و میزگردهای زیادی با اساتید و فرهیختگان برگزار می‌کنیم و از تفکر و ایده‌های این افراد در انجام ماموریت‌ها بهره می‌گیریم.

سردار ملکی جلسات اخیر نیروی انتظامی گیلان با روسای دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این جلسات طرح‌های مشترک ارائه شد که آن‌ها را در ماموریت‌ها به کار می‌گیریم از طرفی با توجه به اینکه امروز با معضلات اقتصادی روبه‌رو هستیم لذا باید میزان کارکرد سازمان‌های مختلف در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات ارزیابی شود.

وی از افزایش ضریب امنیت ۶ ماهه نخست امسال در گیلان خبر داد و عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از جرائم رتبه نخست را در کشور کسب کردیم و در حوزه کشف جرائم نیز پلیس گیلان حائز سه رتبه سوم در کشور شد و در حوزه کشفیات مواد مخدر حدود ۶۳ درصد رشد کشفیات داشتیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار