کد خبر : 73287
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400- 23: 8

رییس اتاق اصناف گیلان:

افزایش قیمت برنج خارجی از عوامل افزایش قیمت برنج داخلی

افزایش قیمت برنج خارجی از عوامل افزایش قیمت برنج داخلی

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: وقتی نرخ برنج خارجی به دلیل نواسانات ارز افزایش می یابد نباید انتظار داشت برنج داخلی افزایش قیمت نداشته باشد.

به گزارش گیلانستان، محمد شکریه در خصوص نوسانات اخیر قیمت برنج داخلی اظهار کرد: درصد سود اصناف از فروش برنج داخلی تعیین شده و مشخص است به همین دلیل در نوسانات قیمت برنج داخلی اصناف دخیل نیستند.

وی افزود: با توجه به نوسانات ارزی قیمت برنج خارجی بالا می‌رود و به طبع شاهد افزایش قیمت برنج خارجی بر قیمت برنج داخلی تاثیر می‌گذارد.

شکریه خاطرنشان کرد: دلالان برنج هستند که از شالیکوبی ها قیمت برنج را دست به دست می‌کنند و هیچ نظارتی در این خصوص بر شالیکوبی ها وجود ندارد، این درحالیست که تمام خرده فروشی و عمده فروشی‌های واحدهای صنفی برنج فروشی در سامانه تجارت ثبت شده‌اند و موجودی کالاها نیز شفاف است.

اصناف از افزایش قمیت برنج داخلی سود نمی برند

وی تصریح کرد: اصناف از افزایش قیمت برنج داخلی نه تنها سود نمی‌برند بلکه متضرر هم می‌شوند زیرا هر چقدر قیمت برنج داخلی افزایش یابد، قدرت خرید مردم پایین می‌آید و فروش برنج در واحد صنفی کمتر می‌شود، بنابراین سود کمتری از فروش برنج عایدشان می‌شود.

رییس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه بیشترین برنج فروشان گیلان از لولمان، سنگر و شهرستان رشت هستند، گفت: از دیرباز صاحبان واحدهای صنفی برنج فروشی به خوش‌نامی معروف هستند و هیچگاه گران شدن برنج داخلی از خواسته‌های این افراد نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنج باید از شالیکوبی‌ها رصد شود تا دست دلالان در این مناطق کوتاه‌تر شود، تصریح کرد: میزان موجودی انبارهای شالیکوبی در سامانه تجارت ثبت نمی‌شود و این مساله‌ای مهم برای کنترل قیمت برنج داخلی است که باید اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار