کد خبر : 63983
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

افزون بر ۲ هزار گیلانی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند

افزون بر ۲ هزار گیلانی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند

فاضلی از ثبت نام ۲ هزار و ۲۲۱ نفر از گیلان برای شرکت در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبرداد و گفت: این آزمون برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، «فیروز فاضلی» با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت اظهارداشت: این آزمون در سه گروه آزمونی شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (سه رشته) و گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۲۱ نفر از گیلان جهت شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند افزود: آزمون مذکور در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود تصریح کرد: هزینه ثبت‌نام در این دوره با کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته، ۵۰ هزار ریال بود که بدون محدودیت سنی هر داوطلب می‌توانست در تمامی رشته‌ها به غیر از گروه حفظ که تنها اجازه حضور در یک‌ رشته داشتند، ثبت‌نام کند.

فاضلی تاکید کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.

وی با اشاره به هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در سال گذشته افزود: در این آزمون ۵۷ نفر از گیلان برگزیده شدند که شهرستان رشت با ۳۱ برگزیده بیشترین تعداد برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و عترت را به خود اختصاص داد و بعد از آن، آستارا با پنج نفر و صومعه سرا با چهار برگزیده قرار گرفتند.

فاضلی حمایت از برنامه‌های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها را یکی از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار