کد خبر : 399
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

افکار عمومی بداخلاقی‌های رفتاری و گفتاری را از نمایندگان نمی‌ پسندد

افکار عمومی بداخلاقی‌های رفتاری و گفتاری را از نمایندگان نمی‌ پسندد

یک فعال سیاسی و فرهنگی گیلان گفت: بداخلاقی‌های رفتاری و گفتاری در شأن نمایندگان مجلس نیست. افکار عمومی چنین رفتار و گفتاری را نمی‌پسندد.

به گزارش در گیلان، حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از تنش‌های ایجاد شده در استان، اظهار کرد: اخیراً یکی از نمایندگان رشت علیه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نامه‌‌ای محرمانه که در متن نامه آورده بود نمی‌خواهد این نامه رسانه‌ای شود، در پایگاه‌های خبری استان منتشر کرده که در آن مطالبی غیر واقع بیان شده است.

وی به متن نامه مذکور اشاره کرد و افزود: نامه‌ای که در ابتدای آن نوشته بود بنای رسانه‌ای شدن آن را ندارم، چگونه شد که با یک فاصله بسیار کوتاه این نامه در اختیار رسانه‌ها گذاشته شد، آیا این موضوع حاکی از بی‌تقوایی و بداخلاقی نیست.

حسن‌خواه با ابراز تاسف از انتشار چنین نامه‌هایی در فضای مجازی استان تصریح کرد: در این نامه از واژه‌هایی نظیر باج‌گیری، سوءاستفاده شخصی، عدم محبوبیت، خلاف قانون عمل کردن و برخی واژه‌های نامانوس توأم با هتک حرمت استفاده شده، نوشتاری که ناشی از سردرگمی، عصبانیت و عدم اطلاع کامل نسبت به موضوع‌های مطرح شده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه نسبت‌های داده شده به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خلاف واقع است، گفت: شورای هماهنگی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت آنها، تولیت برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی را به‌عهده دارد.

وی ادامه داد: بودجه این مجموعه اقتضا می‌کند که کار بزرگ حضور مردم در مناسبت‌ها به صورت مشارکت دستگاه‌ها انجام شود و قطعاً این کار به تنهایی انجام‌شدنی نیست و اگر نهادی موفق به حائز رتبه نخست شود مرهون همدلی تمام دستگاه‌های اجرایی همراه با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

حسن‌خواه با اشاره به اینکه در بخش دیگری از اظهارات نماینده مذکور به ساختمان احداثی اداره شورای هماهنگی اشاره شده بود که بدون دریافت پروانه و طی مراحل قانونی و باج دادن برخی از مدیران بنا شده است، گفت: مجری احداث این ساختمان اداره کل راه و شهرسازی بوده و بهره‌بردار شورای هماهنگی است و دریافت پروانه و دیگر موارد قانونی به‌عهده سازنده است نه بهره‌بردار.

وی ادامه داد: چرا اینگونه حساسیت‌ها و انتقادها نسبت به این همه ساخت‌و سازهای غیر قانونی و غیر اصولی که بعضی از آنها برای سودجویی است انجام نشده، ضمن اینکه با کمی بررسی نسبت به پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری رشت و همچنین پرونده صدها ساختمان خلاف‌ساز که هنوز پرونده آنها در شهرداری رشت مطرح نشده، حکایت از عمق فاجعه در این زمینه دارد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهرستان رشت متذکر شد: بنده شهادت می‌دهم رونوشت نامه‌هایی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در زمان احداث به دست بنده رسیده که از مدیرکل راه و شهرسازی وقت گیلان خواستار رفع موانع قانونی و تسریع در صدور پروانه و احداث قانونی ساختمان مذکور بودند ضمن اینکه پرونده این ساختمان در کمیسیون مربوطه شهرداری مطرح شد و پیگیری‌های لازم به عمل آمد که منتج به نتیجه شد.

وی در بخش دیگر اظهارات نماینده نسبت به کاهش محبوبیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اشاره کرد و گفت: فرد مذکور با چه معیارسنجی توانسته چنین اظهار نظری داشته باشد ضمن اینکه کارنامه درخشان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان که با همکاری تمام نهادها و اداره‌ها و مدیران کل و با حضور چشمگیر مردم انقلابی، متدین و ولایتمدار با عنوان «حماسه حضور» در تمام مناسبت‌های ملی زبان‌زد خاص و عام و کم‌نظیر بوده و نشانه همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان است، چرا باید محبوبیت یک مدیر را کاهش دهد، سوم آنکه داشتن یک ساختمان اداری در شأن مردم فرهیخته گیلان و هزینه‌های جانبی حماسه حضور جزو تعظیم شعائر دینی است و تمام نمایندگان مجلس نیز باید به آن افتخار کنند.

حسن‌خواه تصریح کرد: اگر همانگونه که این نماینده اظهار کرد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همان زمان مدیریت نماینده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به دلیل عدم تمکین از درخواست‌های ارائه شده با او مخالف بودند باید در بررسی صلاحیت‌ها در زمان کاندیداتوری اینگونه خصومت‌های شخصی بیان شده را لحاظ می‌کرد و این فرد رد صلاحیت می‌شد بنابراین معلوم می‌شود که بررسی صلاحیت پروسه مربوط به خود را دارد و قطعاً یک نفر به تنهایی نمی‌تواند با سرنوشت انتخابات داوطلبی بازی کند.

این کارشناسی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: بنده با سابقه چندین ساله امام جماعت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و به عنوان برادر شهید که این موضوع سبب آشنایی طولانی مدت با نماینده مذکور است، از وی می‌خواهم در ماه‌های باقی‌مانده از وکالت متانت خود را حفظ کند و با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصوم (ع) خدمت به مردم را به عنوان وظیفه نمایندگی بدون حاشیه انجام دهد.

وی با تصریح بر اینکه بداخلاقی‌های رفتاری و گفتاری در شأن نمایندگان مجلس نیست، متذکر شد: افکار عمومی چنین رفتار و گفتاری را نمی‌پسندد.

حسن‌خواه یادآور شد: اینگونه مناقشه‌ها موجب می‌شود نماینده از وظایف اصلی خود که باید جهانی فکر کرده و منطقه‌ای عمل کند و در کنار دیگر قوا کشتی انقلاب را به ساحل نجات برساند، با وقفه مواجه کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن جمعه , 12 تیر 1394 - 13:49

درود به شرفت اقای حسن خواه
که مردانه و با شجاعت در مقابل کوتوله های سیاسی تازه به دوران رسیده ایستادگی می کنی درزمان امام جماعت جناب عالی
دربنیاد شهید گیلان ایشان همین خصوصیات پرخاشگری_توهین و….را نسبت به همکاران خود داشته اقای[…] باید یادش باشدبا بودجه بیت المال به جای خدمت به خانواده ایثار گران به دانشگاه میرفته و اکنون که مدرک گرفته
و نماینده شده شمشیر را از رو بسته است اقای […]
مطمن باش که این پست هم به زودی به شخص دیگری خواهد رسید

رفتن به نوار ابزار