کد خبر : 31239
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

اقدام خلاقانه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت در فرهنگ سازی کودکان+ تصاویر

اقدام خلاقانه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت در فرهنگ سازی کودکان+ تصاویر

همایش تخصصی کودکان برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از فضای سبز و المان های شهری برگزار شد.

به گزارش  گیلانستان، به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان همایش “”شهر و کودک سبز” صبح سه شنبه ۶ آذر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد.

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این همایش با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ سال از تاسیس شهرداری می گذرد، اظهار کرد: رشت مانند بسیاری از شهرهای بزرگ مانند تهران و تبریز جزو اولین شهرهایی بود که شهرداری در آن تاسیس شد.

 

وی با اشاره به اینکه رشت در سال های بسیار دور مملو از درختان و فضای سبز بود مطرح کرد: با توسعه فضای شهری، گسترش خیابان ها و ساخت و سازها به تدریج فضای سبز رشت کاهش یافت.

عاقل منش به آموزش نگهداری درختان و فضای سبز از سنین پایه تاکید کرد و گفت: کاغذی که استفاده می کنیم از چوب درختان است و باید پس از استفاده از کاغذ آن را در سطل بازیافت قرار دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه کاشت درخت و نهال های متنوع در هفته درختکاری انجام می شود بیان کرد: باید از هر فرصتی برای کاشت نهال استفاده کنیم و کاشت و نگهداری درخت تنها برعهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیست و همه ما نسبت به آن مسئولیم.

 

عاقل منش خاطرنشان کرد: اگر همه ما دست به دست هم دهیم شهر ما شهری زیباتر و سر سبز تر از گذشته خواهد شد.

 

فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت در این همایش با قدردانی از برگزاری این همایش اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت مجموعه مدیریت شهری و آموزش و پرورش جشنواره های بیشتری برای آموزش کودکان برگزار شود.

 

وی به حفظ و نگهداری از طبیعت تاکید کرد و گفت: همه ما باید در حفظ طبیعت کوشا باشیم.

غیوری معاون اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این همایش با اشاره به اینکه خداوند طبیعت را برای انسان ها آفریده است گفت: باید از طبیعت و نعمت هایی که خداوند در اختیار ما انسان ها قرار داده است به صورت صحیح استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نتایج محققان نشان می دهد کسانی که در نزدیکی فضای سبز زندگی می کنند قوه فکر و اندیشه قوی تری دارند افزود: اگر مدارس در مجاورت پارک ها و فضای سبز راه اندازی شود حافظه کودکان بهتر کار می کند.

غیوری به حفظ و مراقبت از فضای سبز از سوی کودکان تاکید کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که از درختان و فضای سبز مراقبت کنند ثواب فراوانی کسب می کنند.

وی هدف از برگزاری همایش ” شهر و کودک سبز” را فرهنگ سازی در زمینه حفظ و مراقبت از فضای سبز برای کودکان عنوان کرد و گفت: می خواهیم کودکان را همیار فضای سبز معرفی کنیم.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا درختان و فضای سبز را به نحو شایسته ای نگهداری کنیم و از تخریب فضای سبز و شکستن درختان خودداری کنیم.

قصه گویی با محوریت آموزش نگهداری فضای سبز، ارائه مسائل آموزشی توسط کارشناس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، اجرای نمایش و اهدای جوایز از دیگر محورهای این همایش بود.

گفتنی است در این همایش محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت، ضیایی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، سجاد محجوب رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، غیوری معاون اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، سیده مریم رضا طبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار