کد خبر : 83237
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401- 11: 8

رئیس کل دادگستری گیلان:

امنیت کشور به راحتی به دست نیامده که به راحتی از دست برود

امنیت کشور به راحتی به دست نیامده که به راحتی از دست برود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: نظام دشمنی را که ماموریت فریب نسل ما را دارد تحمل نمی کند و اجازه نمی دهیم امنیت مظلومان با ظلم ظالمان گرفته شود، زیرا این امنیت به راحتی به دست نیامده که به راحتی از دست برود.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در پنجمین یادواره شهید گیلانی مدافع حرم، شهید «بابک نوری هریس» که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، وصیت نامه شهدا را برگرفته از معارف دینی دانست و اظهار کرد: اگر می خواهیم راهپیمایان راه شهدا باشیم، باید به پیام های آنان عمل کنیم.

 

وی صبر و صابرین را دو گونه دانست و افزود: برخی در مصیبت ها و گرفتاری ها صبر تحمیلی دارند، یعنی حوادث را به خواست و اراده خود نمی دانند و لذا این صبر اجری ندارد، اما برخی دیگر همه چیز را از آن خدا می دانند و برای خودشان مالکیت قائل نیستند که این نگاه، نگاه قرآنی است و اجر عظیم دارد.

 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه خانواده های شهدا اعتقاد دارند خدا مالک است و می دهد و می گیرد، خاطرنشان کرد: شهدا انتخاب شده الهی در راه اسلام و انقلاب هستند و به سوی خدا رجوع می کنند.

 

حجت الاسلام خلیلی بازگشت شهدا به خدا را متفاوت از دیگران دانست و بیان کرد: شهید بهترین رجوع و بازگشت را دارد و کسی در عالم از این رجوع برخوردار نیست، زیرا شهدا مصداق نفس مطمئنه هستند و نفس مطمئنه به کمال مطلق رسیده و هیچ تعلق مادی و دنیایی ندارد.

 

وی بی تعلقی شهدا به دنیا را عامل آرامش و اطمینان دانست و گفت: شهدا فقط خدا را می دیدند و فقط برای خدا کار انجام می دادند و لذا وجود شهدا خدایی بود.

 

رئیس کل دادگستری گیلان شهادت را خدایی شدن دانست و اضافه کرد: انسان تا خدایی نشود به نورانیت و اطمینان نمی رسد و لذا نه تنها رجوع شهدا متفاوت است، حشر و جنت شهدا نیز متفاوت خواهد بود.

 

وی حضور در جوار شهدا را فرصتی برای برقراری ارتباط روحی با آنان دانست و متذکر شد: شهدا خالق ارزش ها و فضیلت ها هستند و لذا وظیفه ماست که با این ارزش ها و فضیلت های خلق شده همراه شویم. امروز موج عظیمی از دشمنی ها مقابل ما ایستاده و ما باید این موج را عقب برانیم و جلو برویم که نشان می دهد راه ما عظیم و هدف ما بزرگ است و با بزرگان پیش می رود و بزرگان در ناگواری ها صبر دارند.

 

حجت الاسلام خلیلی پیام شهدا را ایستادگی دانست و بیان کرد: شهدا همواره به جامعه نور می بخشند و لذا زمانی که دشمنان درصدد تاریک کردن فضا هستند، باید به نور شهدا تمسک بجوییم.

 

وی بزرگترین خسارت بشر امروز را خودفراموشی دانست و یادآور شد: بخشی از نسل ما خود را فراموش کرده و به فرموده قرآن، خودفراموشی بد دردی است، زیرا دشمن را دوست و دوست را دشمن می پنداریم.

 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه امپراتوری رسانه ای بیشترین نقش را در خودفراموشی نسل ما ایفا می کند، ادامه داد: انسانی که خود را فراموش کرد، فرمانبر دشمن می شود و رفتار و گفتارش رفتار و گفتار دشمن می شود و دیگر صدای شیطان است؛ نه صدای خدا و شهدا.

 

حجت الاسلام خلیلی غوغای امروز را حاصل خودفراموشی دانست و اضافه کرد: باید پیام شهدا را به جوانان و نوجوانان برسانیم تا آنان را آگاه کنیم؛ البته عده ای خود دشمن واقعی هستند و قصد براندازی نظام اسلامی را دارند، اما نمی دانند که نباید با این نظام که سرمایه بزرگش مردم و خون شهداست، درافتاد.

 

وی با بیان اینکه شهدا نور هستند و ذات نور ظلمت زدایی می کند، گفت: نظام دشمنی را که ماموریت فریب نسل ما را دارد تحمل نمی کند و اجازه نمی دهیم امنیت مظلومان با ظلم ظالمان گرفته شود، زیرا این امنیت به راحتی به دست نیامده که به راحتی از دست برود.

 

رئیس کل دادگستری گیلان، آرامش و امنیت را ارمغان شهدا برای کشور و مردم دانست و عنوان کرد: اگر رهرو واقعی شهدا هستیم باید برای امنیت کشور و ملت و نظام جان بدهیم و اجازه ندهیم که دشمن در این مرز و بوم لحظه ای امنیت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با همه دنیا مقابله کردیم و پیروز شدیم، خاطرنشان کرد: مشکلات و کاستی هایی وجود دارد که باید برطرف شود و وظیفه مسئولان است که برای مردم رفاه و آسایش و آرامش و پیشرفت را رقم بزنند، اما با اراده الهی، امید دشمن را به ناامیدی تبدیل خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار