کد خبر : 93420
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

مسئول سیاسی سپاه ناحیه رشت:

امید در رفتار و گفتار امام(ره) به وضوح دیده می‌شد/ لزوم آگاه کردن جوانان با توطئه دشمنان

امید در رفتار و گفتار امام(ره) به وضوح دیده می‌شد/ لزوم آگاه کردن جوانان با توطئه دشمنان

.

به گزارش گیلانستان، سید صادق آقازاده ( سه شنبه ۱۶ خرداد ) در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام تاریخی ۱۵ خرداد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران و بستر ساز انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

مسئول سیاسی سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه نهضت پانزده خرداد ۱۳۴۲ در زمان برخی اصلاحات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و اجتماعی انجام می شد، به وقوع پیوست، گفت: در این جنبش سیاسی،اجتماعی روحانیّت مبارز شیعه نقش اصلی را برعهده داشتند و این قیام با تلاش های تاریخی امام خمینی(ره) رقم خورد.

 

وی با تاکید بر اینکه قیام ۱۵ خرداد مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بوده است، افزود: بی تردید قیام ۱۵ خرداد یکی از مهم‌ترین و تاریخ‌سازترین حوادث تاریخ معاصر در مقابله با رژیم طاغوت و استعمار بیگانگان است.

 

آقازاده با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد واقعه‌ای جاودان در راه مبارزه با طاغوت بود که به مسلمانان آموخت باید مقاومت را بر تسلیم برگزینند، افزود: مقاومت های دیروز و امروز ریشه در قیام الهی ۱۵ خرداد و قیام ۱۵ خرداد ریشه در قیام عاشورا و کربلا دارد و رهبری امام خمینی(ره) بر تارک تاریخ ثبت شده است.

 

وی با اشاره سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بدون شک امام خمینی (ره) از شخصیت‌های به‌نام تاریخ است که با اراده و امید به اهتزاز پرچم توحید تنها با اتکا به خدای تبارک و تعالی مسیر مبارزه با استعمار را در پیش گرفت.

 

مسئول سیاسی سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سالروز رحلت امام خمینی به دو مولفه امید و ایمان اشاره کردند تا نسل امروز با تاسی از آن مسیر پیشرفت را در پیش بگیرند، گفت: امید در دل امام(ره) هیچ گاه کم رنگ نشد، یعنی امید در رفتار امام و در گفتار امام به وضوح دیده می شد.

 

آقازاده با بیان اینکه امید امام(ره) که نشان از ایمان ایشان بود منجر شد تا او هیچ‌گاه دچار یاس نشود، افزود: امید به عنوان عامل نرم‌افزاری در چندین دهه فعالیت تحول‌آفرین و موتور حرکت امام خمینی (ره) بود که باید به عنوان الگویی حقیقی در بین جوانان ترویج شود.

 

وی با تاکید بر اینکه جوانان با روحیه و تلاش با عمل به آرمان امام خمینی(ره) مسیر پیشرفت را در پیش بگیرند، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) بدون امکانات و تنها با اعتماد به خدا و اراده ای راسخ در مسیر تحقق پرچم حق گام برداشته و هیچ‌گاه مایوس نشد.

 

مسئول سیاسی سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه یاس و ناامیدی امروز حربه دشمن برای جوان ایرانی است، اظهار کرد: حرکت امید نقطه مقابل تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی است بنابراین با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات امید آفرینی در مسیر تحقق آرمان های امام خمینی(ره) گام بر میداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار