کد خبر : 11491
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1396- 00: 19

انتشار یک میلیون و ۶۹۰ هزار جلد عنوان کتاب در گیلان

انتشار یک میلیون و ۶۹۰ هزار جلد عنوان کتاب در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد ۲۱.۳ درصدی شمارگان کتاب‌های منتشر شده در سال ۹۵ خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۹۰ هزار جلد عنوان کتاب در گیلان منتشر شد.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی پیش از ظهر امروز در جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتشار بالغ بر یک میلیون جلد کتاب در این استان اظهار کرد: سال گذشته با حمایت‌های انجام شده و روند رشد فعالیت ناشران گیلانی برای سومین سال پیاپی رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب‌های منتشر شده در استان شکسته شد.

وی با بیان اینکه ۷۶۰ عنوان کتاب توسط ۴۵ ناشر گیلانی در سال ۹۵ منتشر شد که نسبت به ۶۷۰ عنوان کتاب سال ماقبل از رشد ۱۱.۸ درصدی برخوردار است، افزود: شمارگان کتاب‌های چاپ شده سال گذشته در گیلان برابر با یک میلیون و ۶۹۰ هزار نسخه بود که در مقایسه با سال ۹۴ با رشد ۲۱.۳ درصدی مواجه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در کتاب‌های منتشره مذکور، ۷۱۳ عنوان کتاب تألیفی، ۴۷ عنوان ترجمه، ۵۱۴ عنوان چاپ اول و ۲۴۶ عنوان چاپ مجدد بوده است، خاطرنشان کرد: ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان بوده است.

وی طی مدت مذکور، ۲۴۷ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده که از این نظر، رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۷ نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید ۱۱۴ هزار نفری و فروش ۲۴ میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی استان در سال ۹۵ بوده است.

فاضلی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌های برتر کشور در انتشار کتاب است، متذکر شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود و ۱۴۵ ناشر دارای مجوز فعالیت در گیلان هستند که از این تعداد ۱۱۶ ناشر در مرکز استان و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار