کد خبر : 53272
تاریخ انتشار : جمعه 6 تیر 1399- 20: 21

در خطبه‌های نماز جمعه بخش خمام مطرح شد؛

انتقاد امام جمعه خمام از وعده‌‌های انتخاباتی نمایندگان رشت/ مردانه و صادقانه بگویید آیا خمام شهرستان می‌شود یا خیر؟!

انتقاد امام جمعه خمام از وعده‌‌های انتخاباتی نمایندگان رشت/ مردانه و صادقانه بگویید آیا خمام شهرستان می‌شود یا خیر؟!

امام جمعه خمام در انتقاد از وعده‌‌های انتخاباتی نمایندگان رشت گفت: مردانه و صادقانه بگویید آیا خمام شهرستان می‌شود یا خیر؟!

به گزارش گیلانستان، متن مهمترین اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حامد اسدالله زاده امام جمعه بخش خمام در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه به شرح زیر است:

هم اروپا و هم دیگر کشورها می دانند که آمریکا نمی تواند با استفاده از قطعنامه ۲۳۳۱ تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، به همین جهت می خواهد با بهانه¬جویی¬های جدید اهداف شوم خود را به پیش ببرد.
اینکه آمریکایی ها اینقدر نگران رفع تحریم¬های تسلیحاتی ایران هستند به این جهت است که از ۲۷ مهر ۹۹ با شکستن تحریم های تسلیحاتی، ایران رسما وارد باشگاه تجارت تسلیحات خواهد شد و هم بسته¬های سلاح و تجهیزات راهبردی خود را تکمیل خواهد کرد و هم قادر به فروش تجهیزات نظامی به سایر کشورها خواهد شد.
اما آنچه این روزها موجب تعجب است این است که هنوز برخی از مسئولان دولتی، امیدوار به برجام هستند و کأنه هنوز باور نکرده اند که دیگر نه تنها اثری از روح برجام باقی نمانده بلکه مردار برجام هم دیگر پوسیده شده است! اما اینکه هنوز برخی امیدوار به کارآیی برجام در تعامل با اروپایی ها هستند واقعا انسان را متعجب می¬کند که آیا این از روی ساده لوحی است یا حقیقتا قصد خیانتی مجدد را در سر دارند؟!
گفتمان شهید سلیمانی عزیز ما در مواجهه با دشمنان ملت عزیز، می¬بایست توسط جوانان انقلابی که فرزندان شهید سلیمانی هستند مطالبه شود. و این گفتمان چیزی جز «انتخاب مقاومت به جای سازش» نیست.
یکی از اموری که در این روزها موجب تألم مردم و همه دلسوزان به نظام و انقلاب شده است وضعیت اسفناک گرانی¬ها در کالاهای اساسی مردم است.
واقعیت این است که در وضعیت سخت اقتصادی کنونی نیاز به یک تشریک مساعی جمعی و ملی برای عبور از این شرایط هستیم.
اولاً واقعیت این است که مسئولان کشور و دولت محترم باید بپذیرد که بیش از ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کنونی محصول زنجیره ای از مشکلات گوناگون تقنینی و اجرایی و نظارتی و قضایی است که سال¬ها لاینحل مانده است. وگرنه معلوم است که علت گرانی سی میلیون تومانی پراید در عرض یک هفته ربطی به تحریم¬ها و امثال آن ندارد.
ثانیاً عزم قطعی بر مبارزه با قاچاق کالا و واردات سازمان¬یافته¬ای که بارها مسئولین امر بر آن تأکید داشته¬اند و از طرفی جلوگیری از صادرات نابهنگام کالاهای مورد نیاز در کشور می¬تواند تا حدودی راه گشا باشد.
ثالثاً انتظار می¬رود دولت به جهت اینکه نظام سیاستگذاری میانی و خرد و اجرا در عرصه اقتصاد را برعهده دارد، با نظارت دقیق و رصد و پایش آسیب¬ها اقدامات مؤثرتری را انجام دهد و نباید به گونه¬ای عمل کرد که تلقی رها شدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان عمومی مردم شکل بگیرد.
رابعاً همانطور که در هفته¬های گذشته هم عرض کرده¬ایم انتظار ما از فرماندار جدید شهرستان رشت (که مسئولیت جدید را هم خدمت ایشان تبریک عرض می کنیم) این است که وضعیت نابسامان اتحادیه¬ها و اصناف در بخش خمام را به صورت جدی پیگیر شوند و به جد نسبت به وظیفه نظارتی اداره صنعت معدن و تجارت در بخش خمام تأکیدات عملیاتی داشته باشند.
در انتها مجدد مطالبه¬ای را که بارها و بارها از تریبون نماز جمعه مطرح کرده¬¬ایم مجددا مطالبه خواهیم کرد، چرا که باورمان این است که اینجا جایگاهی است که باید مطالبات مردم بخش خمام مطرح شود.
سال¬هاست که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وعده شهرستان شدن خمام، درصدد جلب رأی مردم خمام برآمده¬اند و نهایتا در سال گذشته این امر در کمیسیون دفاعی امنیتی وزارت کشور به تصویب رسید و بنا شد در صحن دولت مطرح و به تصویب برسد. ولی متأسفانه چند ماه مانده به انتخابات وزیر محترم کشور به بهانه جلوگیری از سوء استفاده¬های انتخاباتی مانع از ادامه روند تقسیمات کشوری شدند.
هر چند ما می دانیم که به صرف شهرستان شدن، امکانات و مواهب آن، یک شبه برای مردم محقق نخواهد شد، ولی حداقل امیدواریم که با این اتفاق یک حلقه از تخصیص اعتبارها در استان کم شود و ردیف¬های بودجه ای به جای گیر کردن در شهرستان، مستقیما وارد منطقه شود.
سؤال اینجاست که اگر بناست این مطالبه عمومی مردم، می خواهد کما فی السابق به بهانه نبود ردیف بودجه و امثال آن، در گوشه¬ای از وزارت کشور خاک بخورد بیایید مردانه به مردم بگویید و دلایل¬تان را هم صادقانه با مردم در میان بگذارید.
اما اگر واقعا بناست که این اتفاق برای مردم خمام بیافتد، انتظار ما از نمایندگان تازه نفس شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی این است که من باب عمل به وعده و وفای به عهد که شرعا بر عهده¬تان است، نسبت به این مطالبه مردم از وزارت کشور پیگیر باشید. مردم رشت سه نماینده در مجلس دارند که هر کدام می¬توانند از ظرفیت¬های نطق های در مجلس و امثال آن این خواسته مردم را به گوش وزیر کشور برسانند.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار