کد خبر : 60159
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

انتقاد شورانشینان رشت از تصویب قانون کاهش اختیارات شوراها/ شوراها را تعطیل کنید

انتقاد شورانشینان رشت از تصویب قانون کاهش اختیارات شوراها/ شوراها را تعطیل کنید

در جلسه علنی شورای شهر رشت نسبت به طرح دولت مبنی بر کاهش اختیارات شوراها و بررسی آن توسط نمایندگان مجلس انتقاد شد.

به گزارش گیلانستان، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک ۱۶ آذر مصادف با روز دانشجو اظهار کرد: دانشگاه در تمام ادوار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

احمد رمضانپور با بیان اینکه با مردم صادق باشیم، افزود: در اوایل انقلاب، رئیس‌جمهور وقت به‌واسطه مشکلاتی که وجود داشت، تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفت و این موضوع را از طریق رسانه ملی به مردم اطلاع داد و مردم نیز باهدف کمک به اقتصاد کشور آن را پذیرفتند و در حال حاضر به‌واسطه افزایش قیمت اتفاقات فراوانی رقم می‌خورد و آن‌وقت برخی مدعی می‌شوند که از این موضوع روز جمعه مطلع شده‌اند.

شوراها را تعطیل کنید
وی با انتقاد از عدم مدیریت یکپارچه در شهرها گفت: شوراهای شهر درواقع شوراهای شهرداری‌ها هستند و بنده معتقدم اگر برخی تمایل ندارند که مردم در تصمیمات نقش داشته باشند و می‌خواهند حیات خلوت‌های خودشان را بزرگ‌تر کنند بهتر است شوراها را تعطیل کرده تا خیال همه راحت شود.

نادیده گرفتن اقدامات شورای پنجم رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای پنجم رشت ایده‌های فراوانی برای بهبود وضعیت شهر در نظر داشت، اظهار کرد: اینکه تا چه اندازه این ایده‌ها محقق شده است بحث دیگری را می‌طلبد، اما درهرصورت نمی‌توانیم اقدامات انجام‌شده توسط شورای پنجم را نادیده بگیریم.

تغییرات اساسی در شهر رشت
سید امیرحسین علوی با اشاره به اضافه شدن سازمان سرمایه‌گذاری به چارت شهرداری رشت بیان کرد: به شهروندان نوید می‌دهیم که قراردادهای خوبی پیرامون پروژه‌های تأثیرگذار در رشت در حال منعقد شدن است و امیدواریم دستگاه‌های دیگر نیز در این مسیر همراه شورا و شهرداری رشت باشند و اگر برخی از سنگ‌اندازی‌ها نباشد به‌یقین طی سه تا چهارسال آینده شاهد تغییر اساسی در بسیاری از مباحث در شهر رشت خواهیم بود.

وی با اشاره به انجام ممیزی املاک رشت و هوشمند سازی شهرداری رشت طی بازده زمانی ۱۲ ماهه در رشت افزود: با این اقدام از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی و برخی از ظن‌ها و شائبه‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

علوی با اشاره به اینکه سید محمد احمدی سومین شهردار رشت طی دوران فعالیت شورای پنجم رشت است، تصریح کرد: انتظارات از احمدی به‌واسطه بومی بودن بسیار بالا است و انتظار داریم با حضور وی در این جایگاه شاهد تغییرات اساسی باشیم و صرفاً انجام امورات اداری و عادی نمی‌تواند از شهردار رشت موردپذیرش باشد و معتقدم برای مبارزه باریشه‌های فساد باید با مصادیق آن به‌درستی برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه  امروزه پیرامون اصلاحات قانون ارزش‌افزوده در مجلس  شورای اسلامی مباحثی مطرح‌شده است، تصریح کرد: ممکن است تمایل در نهادها ازجمله شورای نگهبان، دولت و مجلس و غیره به‌منظور کاهش اختیارات شوراها و مدیریت یکپارچه کشور وجود داشته باشد که درواقع این مسئله، تجربه چندین دهه گذشته کشور است و اینکه برخی معتقدند عوارض را از مردم شهرهای مختلف دریافت کنند و بعد قانون در مرکز پیرامون توزیع آن به‌صورت متمرکز نوشته شود اجحاف بزرگی است و با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تطبیق ندارد.

شوراها رقبای نمایندگان مجلس 
علوی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراها را رقبای خودشان ندانند، افزود: با پیگیری‌های شوراهای عالی استان‌ها، امیدواریم از شوراها به‌خوبی دفاع شود.

پیگیری مطالبات بند (و) توسط شهردار رشت
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار رشت ارتباطات سازنده‌ای با دستگاه‌های دیگر ازجمله استانداری گیلان دارد، اظهار کرد: انتظار داریم شهردار رشت مطالبات مربوط به بند (و) را نیز به جدیت پیگیری کند.

فاطمه شیرزاد با قدردانی از تلاش‌های سازمان‌های مختلف شهرداری رشت در رفع آب‌گرفتگی‌های اخیر که براثر بارش باران‌های پائیزی اتفاق افتاده بود، افزود: شهردار رشت نسبت به رفع مشکلات آب‌گرفتگی  در محلات ۵۵ گانه شهر رشت اقدام کند.

تجهیز ستاد بحران شهرداری رشت
وی به تجهیزات ستاد بحران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به‌پیش رو بودن فصل سرما انتظار می‌رود نسبت به تجهیز بیشتر ستاد بحران به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی مساعدت بیشتری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به تعیین تکلیف جایگاه‌های مدیریتی خالی در شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این موضوع، مشکلی در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشود.

شیرزاد با بیان اینکه پیشنهاد کاهش اختیارات شوراها در ماه‌های  پایانی عمر دولت با بیانیه‌های فراوانی مواجه شده است، تصریح کرد: این مسئله درواقع کاهش اختیارات مردم در تصمیم‌گیری‌ها است و امیدواریم با پیگیری‌های خوبی که در شوراهای اسلامی کشور در دست انجام است این مسئله منتفی شود.

با موافقت اعضای شورای شهر رشت جلسات عصر روز چهارشنبه شورا، به ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه هر هفته موکول شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار