کد خبر : 2128
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

انسان با هنر به کمال می‌رسد

انسان با هنر به کمال می‌رسد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: هنر، انسان را برای رفتن به سمت کمال رهنمون می‌کند.

به گزارش درگیلان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در اجلاسیه مجمع عالی بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه خداوند معجزه جاودانش را از جنس فرهنگ برگزید، اظهار کرد: خداوند این معجزه جاودان را به زیباترین روش بر قلب انسان نازل کرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی سخن از فرهنگ به میان می‌آید واژگانی چون برازندگی و شکوه به ذهن انسان می‌رسد، افزود: «فر» به معنای شکوه و «هنگ» به معنای بالابر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: هرگاه از فرهنگ سخن به میان می‌آید یک گام به پیش برداشته‌ایم و در این مجموعه فرهنگ موضوع هنر گل بستان است.

وی با بیان اینکه هنر از یک کشش و جاذبه بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: هنر، انسان را برای رفتن به سمت کمال رهنمون می‌کند.

منتظری به نازل شدن قرآن اشاره کرد و یادآور شد: خداوند کتاب و معجزه بی‌بدیل خود قرآن را از بین جلوه‌های بی‌بصیر هنری نازل کرد.

منتظری اضافه کرد: قرآن کتاب هنری نیست اما برای سیر تحول بشری از گونه‌های مختلف هنری سود جسته است.

وی با اشاره به بت‌شکنی حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: موضوعاتی که در جریان بت‌شکنی اتفاق افتاد یک هنری بود که طی آن حقانیت ذات اقدس الهی و در قبالش بی‌قدرتی بت‌ها اثبات شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه جان‌های بشر تشنه اسلام است، اظهار کرد: اسلام زیبا، زلال، دلنشین و حیات‌بخش است و باید در قالبی زیبا به انسان‌ها ارائه شود تا بی‌رغبتی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه نباید اسلام را با خرافات ارائه کرد چون موجب بروز تنفر می‌شود، گفت: هنرمندان موظف هستند معارف دینی را با زیباترین فرم‌ها ارائه دهند.

منتظری تصریح کرد: امروز دشمنان از ظرف هنر نهایت استفاده را می‌برند و وقتی شیطان از بارگاه الهی اخراج شد از یک تهدید نرم و بلندمدت برای گمراه کردن انسان‌ها سخن گفت.

وی با تصریح بر اینکه شیطان از هنر به عنوان موثرترین شیوه برای رسیدن به اهدافش نام برد، خاطرنشان کرد: شیطان گفت پروردگارا هر آنچه که در زمین برای انسان‌ها زیبا جلوه می‌کند از همان برای گمراه کردن انسان‌ها استفاده می‌کنم.

این مقام مسئول ادامه داد: شیطان برای گمراه کردن از ظرف زیبا و کلام زیبا سود می‌برد و هنرمندان باید هنر را در زیباترین روش و متد مطرح کنند.

وی توجه به محتوا، خلاقیت، شکوفایی در حوزه فرهنگ و هنر را امری ضروری دانست و یادآور شد: حضرت محمد (ص) فرمودند اگر روزی بر من بگذرد و در آن روز دانشی نیاموزم که مرا به خدا نزدیک‌تر کند طلوع آفتاب آن روز بر من مبارک نیست.

منتظری گفت: اگر هنر زمینه نزدیک شدن انسان‌ها را به خدا فراهم نکند شایسته هنرمند ارزشی نخواهد بود و نگاه مسئله‌محور هنرمندان به دغدغه‌های رهبر در حوزه فرهنگ و هنر مهم است و باید این دغدغه‌ها را به عنوان یک مسئله ببینیم و پاسخی برای آن پیدا کنیم.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل بسیجیان در خلق حماسه‌ها، یادآور شد: بسیجی به کسی گفته می‌شود که وقتی امام می‌گوید جانتان را بدهید بپذیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان از کسانی که در مجمع مذکور به ارائه مقاله پرداختند قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در پایان مجمع مذکور بیانیه‌ای از سوی بسیج هنرمندان گیلان قرائت و از 43 نفر هنرمندان فعال بسیجی استان تجلیل شد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار