کد خبر : 12955
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱:۰۷

اگر گیلان در دست یک فرد کاردان باشد، به قطب گردشگری منطقه تبدیل می شود/ بین منافع مردم و چپاولگران دیوار بلندی می‌کشیم

اگر گیلان در دست یک فرد کاردان باشد، به قطب گردشگری منطقه تبدیل می شود/ بین منافع مردم و چپاولگران دیوار بلندی می‌کشیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کلید حل مشکلات کشور و کلید باز شدن کسب و کار تنها در دست جوانان و این ملت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امشب در جمع مردم غیور و ولایتمدار استان گیلان در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت حضور یافت و مورد استقبال گرم قرار گرفت.

جمعیتی بیش از 20 هزار نفر هم در داخل سالن و هم در بیرون و خیابان نامجو جهت دیدار و استماع سخنان رئیسی حضور داشتند.

مردم نیز شعارهای مختلفی همچون “گیلان یک کلام، رئیسی والسلام” ، “آخر هفته روحانی رفته” ، “رأی ولایتمدار سید خدمتگزار”،  “رأی ما  پیرو خط امام، رئیسی والسلام والسلام”، “نشانگر راه علی آمده، مالک اشتر ولی آمده”، “صلی علی محمد، وارث حیدر آمد”، “سید مظلوم ما رئیس جمهور ما”، “آزادی اندیشه با روحانی نمیشه” و… سر می دادند.

حجت‌الاسلام رئیسی در این جمع با عرض سلام، ادب و احترام به جوانان، زنان و مردان غیرتمند گیلان اظهار کرد: مردمانی از جنس میرزا کوچک جنگلی، سلام بر هشت هزار شهید گیلان، سلام و درود بر سلحشوران و نقش‌آفرینان عرصه اجتماعی، امروز برای دو امر مهم در جمع شما حضور پیدا کردم.

وی با بیان اینکه برای تصمیم آینده حضور پیدا کردم، افزود:کشور ما به برکت شهدا دارای امنیت، آسایش بوده و اگر سایه جنگ در کشور برطرف شده به دلیل حضور مردم غیرتمند است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مؤلفه قدرت در کشور به دلیل حضور مقتدرانه مردم است، تصریح کرد: کلید حل مشکلات کشور و کلید باز شدن کسب و کار تنها در دست جوانان و این ملت است.

وی ادامه داد: تاکنون بیگانگان مشکل هیچ کشوری را برطرف نکردند تا دومی آن باشیم، در دولت ما نماد کارت شناسایی ملی است و خداوند به دختران، پسران و مردم ما کرامت داده و دولت وظیفه این شأن را به‌عهده دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی با تصریح بر اینکه سطح دانش گیلانی‌ها بالاست و از آن خبر دارم، گفت: آیا شأن گیلان و جایگاه جوانان این استان است که از بیکاری رنج ببرند، گیلان می‌تواند قطب کشاورزی، صنعتی و گردشگری شود.

وی به تولید محصولات مانند چای در گیلان اشاره کرد و افزود: اگر کسی چای گیلان را استفاده کند امکان ندارد به طرف چای خارجی برود و امروز کشاورزی دانش‌بنیان تولید را با صرفه می‌کند و یک کشاورز در کنار چهار نفر می‌تواند در صنایع تبدیلی فعالیت کند.

نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: شما که نمی‌تواند شغلی ایجاد کنید چرا خود را در معرض رأی مردم گذاشتید و ما معتقدیم این امر شدنی است.

وی جلوگیری از ۱۰ میلیارد دلار قاچاق را موجب ایجاد یک میلیون شغل دانست و تصریح کرد: نساجی و ابریشم گیلان زبانزد بود و ۶۰ درصد از صنایع نیمه فعال است، اگر ۵۰۰ میلیارد تومان پول را به برخی دادید و از سود آن استفاده می‌کنند آیا جفا به مردم نیست، باید تقاضا را در داخل و خارج از کشور ایجاد کرد و صادرات را افزایش داد زیرا کشاورز می‌تواند مرکباتش را در باغ‌های یک‌هزار تومان بفروشد اما همان مرکبات در تهران 10 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیسی ادامه داد: یک کشاورز می‌تواند در کنار خود چهار نفر را به اشتغال مشغول کند چرا که در ‌قانون آمده ‌بیکاری باید به هشت درصد برسد که برای رسیدن به این میزان باید کار میلیونی ایجاد شود و شهدا به ما آموخته‌اند که نشد‌ها را تبدیل به شدها کنیم، مگر نقدینگی دولت روحانی سه برابر نقدینگی دولت گذشته نبود، ‌وزیر صنایع می‌گفت با 100 هزار میلیارد صنایع کشور را متحول می‌کند در حالی که بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه کارگران شاغل کارخانه‌ها بیکار شده‌اند، اضافه کرد: ‌500 هزار میلیارد را تنها به چند نفر داده‌اند و آیا این جفا در حق ملت ایران نیست، من زبان کارگران، کشاورزان، صنعتگران، دانشجویان و فرهیختگانی هستم که سخنانشان نوشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فساد در کشور فراجناحی شده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم کشور ظرفیت اختلاس‌ها را ندارد می‌توان با سامانه جامع واردات و صادرات را کنترل کرد، بگذارید مردم مناقصه و مزایده‌ها را بدانند، کشور ما کمبود منابع مالی، آب و … ندارد و آنچه دارد ضعف مدیران اجرایی کشور است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 11 میلیون جوان درکشور است، بیان کرد: به برخی وام صفر درصد می‌دهند اگر دو نفر از دریافت کنندگان وام‌های صفر درصد را برگردانند مشکل ازدواج ۵۰۰ هزار زوج برطرف می‌شود و اعلام می‌کنند منابع نیست اما مردم عقل و شعور دارند، اگر بروند بگویند تحریم‌ها ادامه پیدا کند به انتخابات ما لطمه وارد می‌زنند، این را دیپلماسی نمی‌دانیم، پول را به چه افرادی دادید، 500 هزار میلیارد را به افرادی دادند که پول را در بانک گذاشتند و سود آن را گرفتند.

وی با بیان اینکه منافع اجتماعی را فدای منافع شخصی نکنیم، گفت: برنامه‌های خود را در سایت‌ها اعلام کردیم و مشکل ما در کشور کمبود برنامه نیست اما در دولت مهدوی عمل به برنامه است‌، دوره حرف‌درمانی گذشته و مردم از دولت اقدام و عمل می‌خواهند.

رئیسی اضافه کرد: معتقدیم برجام تعهد است و نظام به آن پایبند بوده و پیش پرداخت آن بتن ریختن در راکتور بود، با خداباوری و اتکا به مردم می‌توان مشکلات جامعه را برطرف کرد.

وی با تصریح بر اینکه وضعیت کنونی را برای مردم قابل تحمل نمی‌دانیم و به گذشته بر نمی‌گردیم، اظهار کرد: بنا داریم از تمام ظرفیت‌ها در کشور استفاده کنیم، دولت به مردم بگوید در مدت چهار سال چه عملکردی داشته و راه دوم اینکه مردم را از رقیب بترساند.

وی ابراز نمود: این دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند. یک دولت انقلابی می خواهیم که از طرف ملت ایران طرف های مقابل را متعهد کند که چک را نقد کنند. اگر استان گیلان در دست یک فرد کاردان باشد، اینجا را به قطب گردشگری منطقه تبدیل خواهد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آزادی که خداوند به انسان داده کسی حق محبوس کردن آن را ندارد، بیان کرد: اگر دیواری است بنا داریم بین منافع مردم و چپاولگران ایجاد کنیم، حقوق شهروندی آن است که جوانان ما شغل با کرامت خود را داشته باشد و هر فردی در جامعه احساس خجالت نکند، بنا داریم وضعیت مردم با اراده تغییر به نفع مردم ایجاد شود. برای من آمدن به این میدان، هوا و هوس ریاست جمهوری نبوده و نیست. بنده بهترین شغل عالم، یعنی خادمی امام رضا(ع) را دارم، ولی شما دیدید که چطور تهمت میزنند و تخریب می کنند. از شهید بهشتی آموختیم از تهمت‌ها نمی‌هراسیم. من رقیب دولت نیستم، رقیب دولت عملکردش است. من رقیب فقر و فساد و بیکاری هستم

وی با بیان اینکه تاکنون بیگانگان در هیچ کشوری گره‌گشا نبوده‌‌اند که ما دومی باشیم، یادآور شد: ‌سه هزار کیلومتر با دریا مرز آبی فاصله داریم در حالی که ‌سهم کشور از دریا دو درصد است، باید از ظرفیت‌های دریا برای رونق اقتصادی و اشتغال استفاده کرد.

 رئیسی خطاب به روحانی تصریح کرد: آقای روحانی، اطلاعات من از اشخاص قابل قیاس با بقیه نیست، فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید ظرفیت داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار