کد خبر : 65267
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400- 33: 18

ایجاد اشتغال با حمایت مسئولان از ایران برک/ کارخانجات گیلان با مدیریت جهادی احیا می‌شوند

ایجاد اشتغال با حمایت مسئولان از ایران برک/ کارخانجات گیلان با مدیریت جهادی احیا می‌شوند

گیلان استانی مملو از فرصت‌های بی‌نظیر در تولید و اشتغال است و بدون شک با تفکر بسیجی و با اعمال یک مدیریت جهادی کارخانجاتی مانند شرکت ایران برک آن می‌توانند، مجددا احیاء شده و در جهت ارتقا جایگاه استان نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش گیلانستان، گیلان از دیرباز تاکنون فرصت‌های بی‌نظیری در تولید و اشتغال داشته و دارد، بنابراین می‌توان با تفکر بسیجی و با اعمال یک مدیریت جهادی بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی آن را مانند شرکت ایران برک مجددا احیاء کرده و در جهت ارتقاء جایگاه استان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار کوشید.

عارضه‌یابی واحدهای تولیدی، صنعتی و کارخانجات و کمک برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌رو با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، حمایت از تولید و اشتغال و بسترسازی برای تحقق شعار جهش تولید از جمله اهداف بسیار مهمی است که سپاه قدس گیلان و اقشار مختلف بسیج نظیر بسیج کارگری برای آن به دقت برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مقام معظم رهبری در طلیعه امسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را به عنوان شعار سال و چراغ راهی برای کلیه مسئولان کشور برگزیده و در مورد آن بیانات مهمی ایراد فرمودند از طرفی بدون تردید برای تحقق این شعار راهبردی انسجام، تعامل و هم‌افزاییی تمام ارکان کشور و دستگاه‌ها نیاز است که در همین راستا و برای برقراری این حلقه مفقوده سپاه و بسیج باز هم پیشتازانه وارد میدان عمل شده تا به تکلیف خود عمل کنند.

*تکرار مضامین اقتصادی در شعار سال نشان از اهمیت موضوع دارد

با نگاهی اجمالی به شعار سال‌های اخیر که از سوی مقام معظم رهبری با مضامین اقتصادی مزین شده می‌توان به اهمیت نگاه به داخل از سوی رهبر انقلاب پی برد به گونه‌ای که ایشان سال ۹۵ را اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، سال ۹۶ را اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال، سال ۹۷ حمایت از کالای ایرانی، سال ۹۸ رونق تولید، سال ۹۹ جهش تولید و در نهایت سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری کردند.

شرکت ریسندگی و بافندگی ایران برک واقع در جاده لاکان رشت از شرکت‌‏های نادر صنایع نساجی کشور محسوب می‌شود که در زمینه تولید انواع فاستونی و دوخت البسه – فاستونی  فعالیت داشته و همچنین از شرکت‌‏های صادر کننده پارچه در حوزه کشورهای سوئد، روسیه، آسیای میانه، هلند و ایتالیا بوده است.

با توجه به مشکلات و چالش‌هایی که در مسیر فعالیت کارخانجات ایران برک پدید آمد و در راستای عمل به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها امروز(چهارشنبه ۸ اردیبهشت) با همت بسیج کارگری و بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان شاهد گردهمایی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان در این واحد تولیدی جهت بازدید میدانی و برگزاری میز خدمت با حضور اصحاب رسانه بودیم.

* عارضه‌یابی بیش از ۵۰ شرکت و واحد تولیدی استان گیلان با هدف رفع موانع تولید

«حسین پورحیدری» در جلسه‌ای که پس از بازدید میدانی از قسمت‌های مختلف شرکت ایران برک برگزار شد با بیان اینکه شرکت ایران برک در سال‌های اخیر سیر صعودی خوبی داشته است عنوان کرد: در حال حاضر یکسری موانع پیش روی این واحد تولیدی قرار دارد که در صورت مانع‌زدایی و برداشتن آن چیزی حدود ۳۰۰ شغل جدید در این واحد تولیدی ایجاد می‌شود.

مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان حضور مدیران کل تامین اجتماعی، بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی برای کمک به واحد تولیدی ایران برک در بحث بخشودگی جرایم بانکی، دیرکردها و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با رفع مشکلات موجود در این واحد صنعتی افزایش تولید و ارتقاء بهره‌وری را شاهد خواهیم بود.

وی سیستم و رویکرد حاکم بر بانک‌ها، بروکراسی‌های زائد اداری، موازی‌کاری بین دستگاه‌های مختلف و دردسرهای صدور مجوزات لازم را از جمله چالش‌ها و موانعی که در مسیر تولید اخلال ایجاد می‌کند خواند و افزود: با روی کار آمدن دولت جدید شگفتی‌های زیادی در بخش تولید اتفاق خواهد افتاد.

پورحیدری با تاکید بر اینکه کارگران با کمترین حقوق و حمایت‌های لازم در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند لزوم حمایت از این قشر را لازم و ضروری دانست و افزود: در صورت حمایت و پشتیبانی از کارفرمایان در بخش‌های مختلف بانکی، نظام تامین اجتماعی، امور مالیاتی و نظایر آن، سود چنین اقداماتی قطعا متوجه اقشار کارگری می‌شود.

مسئول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان کارخانجات ایران برک را از جمله شرکت‌هایی که طرح موسوم به” شهید‌ کریمی” با هدف رفع موانع تولید در آن اجرایی می‌شود ذکر کرد و ابراز داشت: اجرای این طرح از سال ۹۹ در استان گیلان آغاز شده است و در طول این مدت فرایند عارضه‌یابی در سطح حدود ۵۰ شرکت و واحد تولیدی استان انجام شد.

وی از معرفی این شرکت‌های تولیدی به تهران و دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت رفع مشکلاتشان خبر داد و اذعان کرد: هدف ما از اجرای طرح شهید کریمی این است که تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم جهت رفع موانع پیش روی تولید در کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی شناسایی شده استان گیلان اقدامات مقتضی را برای احیاء آن‌ها انجام دهیم.

*برپایی میزهای خدمت جهادی با همت سپاه قدس گیلان و بسیج

«رضا رنجبر» نیز در این جلسه با بیان اینکه اخیرا نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری بیشتر به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا کرده است از ایجاد یک میز تخصصی در واحد تولیدی ایران برک سخن گفت و افزود: ما مشکلات و موانعی که در مسیر فعالیت این واحد تولیدی وجود دارد، احصاء و برای رفع آن امروز از مدیران کل دستگاه‌های ذیربط دعوت به عمل آوردیم.

جانشین بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان بازدید میدانی، رصد مشکلات موجود در حوزه کارگری، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات و سایر موضوعات را از جمله اهداف بازدید از مجموعه تولیدی ایران برک و برپایی میز خدمت در آن اعلام کرد و یادآور شد: افزایش و جهش تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از دیگر اهداف چنین اقداماتی محسوب می‌شود.

رنجبر برپایی میزهای خدمت جهادی با همت بسیج و سپاه قدس گیلان و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان را بسترساز تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: همه تلاش و کوشش ما این است تا با ایجاد یک هم‌افزایی، مشارکت و تعامل چندجانبه بتوانیم برای ایجاد اشتغال پایدار در استان گیلان قدم برداریم.

وی استفاده از ظرفیت بانک‌های عامل برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی استان گیلان را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تحقق شعار سال دانست و عنوان کرد: جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و احیاء مجدد واحدهای تولیدی از جمله اهداف مهمی است که ما در حوزه بسیج کارگری و بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان درصدد عملیاتی شدن آن در سطح استان هستیم.

* ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در شرکت ایران برک در صورت حمایت مسئولان

مدیرعامل شرکت ایران برک نیز در این بازدید با بیان اینکه بخش اعظمی از قراردادهای تولید این مجموعه تا پایان سال منعقد شده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند و تمام تلاش ما در مجموعه ایران برک این است که جزو کارخانجات برجسته استان و کشور باشیم.

«مهدی پهلوان» قدیمی بودن بخشی از ماشین‌آلات و تکنولوژی مورد استفاده در کارخانجات ایران برک را یکی از مشکلات این واحد تولیدی اعلام کرد و افزود: در بخش دوزندگی مانتو و کت و شلوار توانستیم با حمایت مسئولان نسبت به خرید ماشین‌آلات جدید اقدام کنیم و انتظار داریم برای به روزرسانی تکنولوژی سایر بخش‌های دیگر چنین حمایت‌هایی ادامه داشته باشد.

وی ضمن استعانت از بانک‌های عامل استان گیلان و امور مالیاتی برای حمایت از شرکت ایران برک جهت پرداخت بدهی‌های مالیاتی و بخشودگی‌ها اضافه کرد:‌ یکی از مشکلات تولیدکنندگان صدور بخشنامه‌های متعدد توسط دستگاه‌ها و بانک‌های عامل است به طور مثال اخیرا بخشنامه‌ شده واحدهایی که به عللی در لیست سیاه قرار گرفتند مشمول بخشودگی مالیاتی نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت ایران برک از حمایت‌ها و کمک‌های سپاه قدس گیلان قدردانی کرد و با بیان اینکه این مجموعه تولیدی زمانی با ۸۰۰ نیروی فعال تولیدات خود را به سوئد صادر می‌کرد گفت:‌ ما درصدد تحقق شعار جهش تولید هستیم بنابراین برای یک جهش اساسی و در راستای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در شرکت ایران برک نیازمند نگاه ویژه سیستم بانکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان گیلان هستیم.

* تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در اختیار شرکت ایران برک قرار می‌گیرد

«عباس علیزاده» نیز در خلال بازدید از شرکت ایران برک و برپایی میز خدمت در این واحد تولیدی برگزاری چنین جلسات و بازدیدهایی را در جهت تسهیل‌گری برای ایجاد اشتغال جدید و پایدار در سطح استان گیلان اثربخش خواند و تصریح کرد: کارخانجات ایران برک یک برند ملی است و داشتن مدیران بومی بزرگ‌ترین حسن این مجموعه تولیدی به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان احیای صنعت نساجی گیلان را هدفی که اخیرا اجماع خوبی برای عملیاتی شدن آن در سطح استان شکل گرفته‌ است اعلام کرد و افزود: با نامگذاری که مقام معظم رهبری برای امسال انجام دادند امیدواریم شاهد حضور پرثمرتر گیلان در حوزه صنعت و اقتصاد باشیم.

وی مشارکت بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، امور مالیاتی و تامین اجتماعی را برای شکوفایی تولید و صنعت در استان گیلان لازم و ضروری دانست و عنوان کرد:‌ در همین‌جا قول می‌دهم تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در اختیار شرکت ایران برک قرار گیرد.

گیلان سرزمین مستعدی است که در صورت بارش سرمایه بر آن، بیش از پیش شکوفا می‌شود از سویی این استان با داشتن نیروی انسانی کارآمد، دارای ظرفیت‌های خارق العاده‌ای است که بازنمایی آن‌ها می‌تواند اندکی از فرصت‌های بی‌نظیر این استان را به سرمایه‌گذاران معرفی کند.

مزیت‌های جغرافیایی- اقتصادی گیلان مانند قرار گرفتن در مسیر تقاطع دو کریدور بین‌المللی، همجواری با کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز از طریق خاکی و آبی، وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و منطقه ویژه اقتصادی در دو شهر آستارا و لاهیجان، دسترسی دریایی به بنادر آستراخان و لاکان روسیه از جمله پتانسیل‌های این استان است.

صنایع دارویی، سلولزی و نساجی، برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی، وجود صنایع بزرگ همچون کاغذ و فولاد، وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان، نیروی کار ماهر، تحصیل کرده و آماده کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، تنها بخشی از سرمایه‌های استان گیلان محسوب می‌شود.

گیلان در گذشته نه چندان دور با توجه به استقرار شمار زیادی از واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی از پیشینه بسیار درخشانی در این بخش برخوردار بود اما این موضوع در دهه اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو شد و جایگاه استان از آن شرایط درخشان تنزل پیدا کرد اما پر واضح است در صورت تعامل همه دستگاه‌ها و اعمال مدیریت جهادی می‌توان جایگاه گذشته گیلان را تقویت کرد و به آن برگرداند.

رسانه‌ها در دنیای امروز توان بی بدیلی برای هدایت و جهت دهی به افکار عمومی و همچنین فرهنگ‌سازی دارند، بنابراین با این توان بالا رسانه‌ها می‌توانند برای کمک به تحقق شعار سال که بهبود وضع اشتغال و رونق اقتصادی کشور را به دنبال دارد همه توان و ظرفیت خود را به خدمت بگیرند.

شیوع ویروس منحوس کرونا مشکلات و چالش‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد و بخش رسانه نیز از این موضوع خسارت‌هایی را متحمل شد اما با تمام این‌ اوضاع و احوالات پر واضح است که برای خروج واحدهای تولیدی و کارخانجات گیلان از حالت کما و تعطیلی علاوه بر مؤلفه‌های دیگر، حضور پررنگ رسانه‌ها و خبرنگاران برای شناسایی و انعکاس مشکلات لازم و ضروری است و حتما این همراهی‌ها آثار چشم‌گیری را برای استان گیلان به دنبال دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار