کد خبر : 54449
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

ایجاد پروژه‌های گردشگری در آب‌بندان‌های گیلان؛ مشکلی در حوزه آبیاری شالیزارهای استان وجود ندارد

ایجاد پروژه‌های گردشگری در آب‌بندان‌های گیلان؛ مشکلی در حوزه آبیاری شالیزارهای استان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ایجاد پروژه‌های گردشگری در آب‌بندان‌های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مشکلی در حوزه آبیاری شالیزارهای گیلان وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان، وحید خرمی، گزارش هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از عموم مردم به ویژه مسافران می‌خواهیم برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آب‌رسانی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از رهاسازی یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره پشت سد ۴۵۱ میلیون متر مکعب برآورد می‌شود عنوان کرد: رهاسازی آب سد سفیدرود با هدف آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری تحت پوشش شبکه انجام شد.

خرمی با تأکید بر اینکه طبق گزارشات دریافتی از سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان چیزی در حدود ۸۵ درصد از شالیزارهای استان به مرحله خوشه‌زنی رسیده‌اند تصریح کرد: مشکلی در حوزه آبیاری وجود ندارد از طرفی نوبت‌بندی آب نیز بر اساس تصمیم کمیته منابع و مصارف آب و پایش شرایط جوی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که جهاد کشاورزی درخواست رهاسازی آب برای اراضی تحت شبکه را داشته باشد رهاسازی انجام می‌شود گفت: پایداری تأمین آب شرب و آب زراعی ۱۵۰ هکتار از اراضی منطقه از سوی سد شهر بیجار انجام می‌شود از سوی دیگر این سد آب آشامیدنی ۷۰ درصد جمعیت شهری گیلان را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان پرهیز از توقف، ورود و یا شنا در رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری توسط حاشیه‌نشینان و گردشگرانی که گیلان را مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند را لازم خواند و اظهار داشت: امیدواریم مردم و مسافران به توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده توجه کافی داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

خرمی نقش مهم آب‌بندان‌ها در گیلان و وابستگی اراضی کشاورزی استان جهت آبیاری به آن‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در سالیان نه چندان دور آب‌بندان‌ها نقشی بسیار مهمی در سطح استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان داشتند و آب مورد نیاز بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی از طریق آن‌ها تأمین می‌شد.

وی ایجاد طرح‌های اقتصادی از جمله پروژه‌های گردشگری در سطح آب‌بندان‌های استان گیلان را موقعیتی بسیار مناسب برای استفاده چندوجهی و بهره‌گرفتن از تمام ظرفیت موجود در آن‌ها دانست و گفت: علاوه بر طرح‌های اقتصادی مقداری از آب‌بندان‌ها نیز برای اجرای طرح‌های گردشگری در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

خرمی قرار داشتن برخی از نقاط استان گیلان در محدوده خارج از سدسفیدرود در کنار لزوم احداث سدهای لاستیکی و بزرگ در این استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: علاوه بر احداث چنین سازه‌هایی با ساماندهی کردن آب‌بندان‌ها در سطح استان نیز می‌توان قدمی مهم برای تأمین آب مورد نیاز فعالیت‌های کشاورزی برداشت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار