کد خبر : 89823
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402- 39: 23

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

بارش برف و باران در هوای بهاری گیلان/ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما

بارش برف و باران در هوای بهاری گیلان/ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دما

مدیرکل هواشناسی گیلان، از ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه از عصر و شب پنجشنبه خبر داد و گفت: شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا و روند کاهش محسوس دما و وزش باد سرد شمالی و بارش باران و رعد و برق و تگرگ در بهار گیلان فراهم می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری و وزش باد دانست و اظهار کرد: رودبار با ۲۸.۲ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۱۵.۶ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: وزش باد گرم و افزایش محسوس دما طی امروز تا ظهر فردا مورد انتظار است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق مستعد جلگه ای را شدید دانست و افزود: طی ۲۴ ساعت آینده احتمال گسیل گرد و خاک رقیق به منطقه وجود دارد.

 

دادرس از ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه از عصر و شب پنجشنبه خبر داد و گفت: شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا و روند کاهش محسوس دما و وزش باد سرد شمالی و بارش باران و رعد و برق و تگرگ فراهم می شود.

 

وی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و بیان کرد: به تدریج طی روز جمعه شاهد بارش برف در ارتفاعات و سپس دامنه ها خواهیم بود که تا ظهر شنبه ادامه دارد؛ از ظهر شنبه نیز با تضعیف و خروج این سامانه ناپایدار، کاهش ابر و افزایش دما تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه و تگرگ خبر داد و خاطرنشان کرد: مسافران از استقرار و برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار