کد خبر : 61892
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

بارش برف ۷۰ سانتی‌متری در برخی مناطق گیلان/ دستگاه‌های امدادی و خدماتی پای‌‌کارند

بارش برف ۷۰ سانتی‌متری در برخی مناطق گیلان/ دستگاه‌های امدادی و خدماتی پای‌‌کارند

در پی بارش برف از شب گذشته تاکنون در برخی از مناطق گیلان برفی به ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر باریده و در این راستا تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به‌صورت شبانه‌روزی پای‌کار هستند.

به گزارش گیلانستان، مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی گیلان بارش برف گاهاً شدید در اغلب مناطق استان به‌غیراز بندرانزلی را سفیدپوش کرد.

مدیریت بحران استان گیلان در ساعت هفت صبح امروز علیرغم بارش‌های شدید برف در اغلب نقاط استان اعلام کرد هیچ‌گونه قطعی روی خطوط و ایستگاه‌های فشارقوی استان پیش نیامده که منجر به بی‌برقی مشترکین در گیلان شود.

گفتنی است در تماسی که امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با همتایان خود در قزوین و اردبیل داشته بر نظارت در باز بودن مسیرهای مواصلاتی بین استان‌ها تأکید شده است.

رؤسای ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های ۱۷ گانه گیلان نیز از پایداری وضعیت برق، گاز، آب و همچنین باز بودن محورهای مواصلاتی تا ساعت هشت صبح امروز خبر داده‌اند.

راهداری گیلان نیز اعلام کرد از ابتدای بارش برف در استان راهداران با بهره‌گیری از ماشین‌آلات سبک و سنگین به‌صورت مستمر در سطح جاده‌ها حضور دارند تا از انسداد محورها جلوگیری کنند.

ستاد مدیریت بحران شهرستان رضوانشهر صبح امروز در گزارشی اعلام کرد بارش باران در بخش جلگه و بارش برف تا ۳۰ سانتی‌متر در ییلاقات این شهرستان با کاهش محسوس دما ادامه دارد.

بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران رضوانشهر، اعضای ستاد در آماده‌باش کامل هستند و تمامی محورهای مواصلاتی باز و خسارتی تاکنون گزارش نشده است.

هواشناسی گیلان نیز گزارشی از وضعیت دما و بارش برف ارائه کرد که در آن دیلمان با ۶.۵- درجه سانتی گراد سردترین نقطه استان تا صبح امروز بود.

بنا بر گزارش هواشناسی، ایستگاه ماسوله بارش برف در این منطقه را ۳۵ سانتی‌متر گزارش کرده و پس‌ازآن جیرنده‌ در رودبار بارش ۱۴ سانتی‌متری را نشان می‌دهد.

این در حالی است که خبرنگار فارس در رودبار ارتفاع برف در بخش خورگام را به‌طور متوسط ۵۰ سانتی‌متر اعلام کرده است، گفته‌شده راهداران با ماشین‌آلات خود در محورهای بخش خورگام در حال برف‌روبی هستند.

خبرنگار در شهرستان لنگرود نیز گزارش کرد مسیرهای روستایی اطاقور – خرما از بخش اطاقور شامل روستاهای (پنو، اشکال، تیکسر، علم سر، نشاش خورتای، سوگوابر) و مسیر املش – بلوردکان شامل روستاهای (پتی شیم – سرلیل – چالدشت – زرگوش – لیارود) و در بخش مرکزی شهرستان مسیر روستای بالاسرای لیلا کوه بسته است.

گفته‌شده سه اکیپ از اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان لنگرود جهت بازگشایی مسیرها در مناطق برف‌گیر حضور دارند.

خبرنگار در رودسر نیز خبر داد در پی مدیریت ستاد مدیریت بحران در این شهرستان و تلاش بی‌وقفه نیروی راهداری و امدادی شرایط در حوزه شهرستان رودسر علیرغم بارش برف در منطقه اشکورات از محدوده روستای سفید آب به بالا محورها قابل برف‌روبی هستند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد محورهای اصلی و فرعی رودسر بازگشایی‌شده و مشکل خاصی در ترددها وجود ندارد.

خبرنگار بارش برف در امام‌زاده هاشم را شدید و ارتفاع آن را ۲۰ سانتی‌متر تخمین زد. گفته‌شده در این محور ۲۸ دستگاه برف‌روبی از راهداری حضور دارند.

خبرنگار در آستانه‌اشرفیه ارتفاع برف را بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر اعلام کرده و گفت که این بارش‌ها در بخش بندر کیاشهر غالباً به‌صورت باران است.

رضایی، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران آستانه‌اشرفیه از خارج شدن پست ۶۳/۲۰ این شهرستان از مدار در ساعت ۸ صبح خبر داد.

علت قطعی برق پست ۶۳ آستانه‌اشرفیه کولاک شدید و خارج شدن خودکار برق از مدار اعلام‌شده که با حضور تیم واکنش سریع جریان برق به مدار برگشت اما فرماندار شهرستان آستانه مجدداً اعلام کرد برق این پست پس از ۱۵ دقیقه از مدار خارج‌شده است.

در پی بارش برف در منطقه جاده جیرده رشت در ساعت حدوداً ۱۰خطوط ۶۳ پست میرزا کوچک به‌طور خودکار قطع و متعاقب آن پست میرزا کوچک در منطقه شهر صنعتی سپیدرود رشت نیز بی‌برق شد.

گفته‌شده با تلاش و پیگیری برق منطقه‌ای جریان برق در عرض چند دقیقه به مدار برگشته است.

راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تالش نیز از بارش برف در مناطق کوهستانی شهرستان ازجمله محور اسالم به خلخال تا ۳۵ سانتی‌متر خبر داد.

در حال حاضر از روستای ورگه دره محور اسالم به خلخال به سمت انتهای حوزه گیلان کولاک شدید وجود دارد و راهداری از هم‌وطنان خواسته از تردد غیرضروری جداً پرهیز کنند.

تاکنون به ۳۰ دستگاه خودرو در محور اسالم به خلخال امدادرسانی شده و این در حالی است که مسیر کاملاً برف‌روبی و نمک‌پاشی نیز شده است.

خبرنگار در لاهیجان نیز خبر داد در دهستان رودبنه ۱۵ سانتی‌متر و دهستان شیرجه پشت ۱۰ سانتی‌متر برف بر زمین نشسته و برق منطقه پایدار و کلیه راه‌های مواصلاتی این بخش نیز باز است.

دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان سرعت باد در برخی از مناطق استان را بسیار شدید توصیف کرد. وی گفته در حال حاضر سرعت باد در منجیل ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت از جهت شمال است.

جمعیت هلال‌احمر نیز در تمامی محورهای روستایی استان حضور دارد و تاکنون بسیاری از خودروهای درگیر در برف را در کنار سایر مددجویان نجات داده‌اند.

هلال‌احمر در امدادرسانی‌های خود بسته‌های غذایی ۲۴ ساعته نیز در بین مسافران و گرفتاران در برف توزیع کرده است.

غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفته تاکنون چهار حادثه تصادف و واژگونی خودرو با ۱۰ حادثه‌دیده و ۶ مصدوم در پی بارش برف به اطلاع این جمعیت رسیده و به آن‌ها خدمت ارائه‌شده است.

به گفته وی ۴۴ پایگاه و مست امداد و نجات در سراسر استان در حالت آماده‌باش هستند و تاکنون به

۲۰ خودرو در راه مانده در برف را نجات داده‌اند.

ستاد مدیریت بحران املش نیز میزان بارش برف در روستاهای کجید، مربو و لرود را ۵۰ سانتی‌متر، امام و کاکرود ۶۰ سانتی‌متر، دیماجانکش و گورج و کلامرود، ۴۰ سانتی‌متر، بویه و کشمش ۷۰ سانتی‌متر، خصیل دشت ۷۰ سانتی‌متر، موسی کلایه ۳۰ سانتی‌متر، شلیشه ۴۰ سانتی‌متر و تابستان نشین را ۲۰ سانتی‌متر اعلام کرد.

خبرنگار در املش نیز گزارش کرد راه‌ها فرعی بسته است و اکیپ‌های راهداری مشغول بازگشایی مسیر هستند.

در پی بارش برف در گیلان، نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در تماس با مدیرکل مدیریت بحران استانداری از آخرین وضعیت، اقدامات انجام‌شده، هماهنگی‌ها، تأمین انرژی و راه‌های استان خبردار شد.

طبق آخرین گزارش راهداری گیلان وضعیت راه‌های مواصلاتی استان در محور سیاهکل – دیلمان، محور توتکابن – حشمت آباد – قوشه لانه – کلیشم، محور اطاقور – خرما، محور لنگرود – بلوردکان، محور زیار – شوک، محور رودسر – لات محله، محور بلوردکان – خصیب دشت، محور شفت – امامزاده ابراهیم – امامزاده اسحاق و شهرستان‌های لاهیجان، سیاهکل، آستانه، رضوانشهر و تالش با بارش شدید برف همراه هستند.

همچنین برف در محور فومن – ماسوله، محور اسالم – خلخال، محور پونل – خلخال، محور شوک – ملکوت و شهرستان رشت به‌صورت خفیف در حال باریدن است.

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان ارتفاع برف در محور رشت – لاهیجان را ۱۵ – ۲۰ سانتیمتر، محور اسالم – خلخال را ۳۵ سانتیمتر، محور پونل – خلخال ۳۰ سانتیمتر، محور بلوردکان – خصیب دشت ۱۵ سانتیمتر، شوک – ملکوت ۷ سانتیمتر، محور قوشه لانه – کلیشم ۳۰ – ۷۰ سانتیمتر، محور توتکابن – حشمت آباد ۶۰ سانتیمتر، محور سیاهکل – دیلمان ۶۰ – ۷۰ سانتیمتر، محور رحیم‌آباد – لات محله ۶۰ – ۷۰ سانتیمتر، محور زیار – شوک ۶۰ – ۷۰ سانتیمتر، محور فومن – ماسوله ۳۵ – ۴۰ سانتیمتر، محور ماسال – گیلوان ۲۰ سانتی‌متر، محور شفت – امامزاده ابراهیم ۳۰ – ۳۵ سانتیمتر، محور شفت – امامزاده اسحاق ۴۰ سانتیمتر، محور اطاقور – خرما ۳۰ – ۴۰ سانتیمتر، محور لنگرود – بلوردکان ۳۰ – ۴۰ سانتی‌متر، گردنه حیران ۳۰ سانتی‌متر، محور بهارستان – آقچای ۲۰ سانتی‌متر اعلام کرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار