کد خبر : 84755
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

بازار گیلان در رصد میدانی نظارت ویژه شب یلدا قرار گرفت

بازار گیلان در رصد میدانی نظارت ویژه شب یلدا قرار گرفت

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز نظارت‌های ویژه شب یلدا در شهرستان‌های مختلف استان از امروز شنبه خبر داد.

به گزارش گیلانستان، قاسم جوادزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه اکیپ‌های بازرسان اعم از تعزیرات، بسیج اصناف، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نظارت روزانه بر بازار را انجام می‌دهند اما با توجه به فرارسیدن شب یلدا نظارت‌ها از امروز بیشتر شده‌ است.

 

وی با بیان اینکه نظارت بر بازار از امروز گسترده‌تر و بیشتر اعمال می‌شود، عنوان کرد: در این ارتباط با بازرسان ۱۷ شهرستان گیلان هماهنگی‌های لازم انجام شده که نظارت‌های میدانی به ویژه در حوزه میوه و تربار، خشکبار و اقلام اساسی را گسترده تر داشته باشند.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: در مناسبت‌های مختلف از جمله شب یلدا محور تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است که اگر این کالاها به وفور در دسترس مردم باشد، به طور طبیعی تخلف‌ها کمتر بوده و نظارت‌ها هم راحت‌تر است.

 

وی با بیان اینکه اساس فعالیت‌ها مبتنی بر سیاست‌های تنظیم بازار است، اضافه کرد: در زمان حاضر، کالاهای اساسی اعم از آرد، گندم، مرغ، گوشت، روغن، شکر و یک سری نهاده‌ها برای جوجه‌ریزی به میزان کافی حداقل برای سه تا ۶ ماه در انبارها موجود است.

 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فعالیت ۹۰ سردخانه اظهار داشت: هم اینک انواع مرکبات از جمله کیوی و پرتقال نیز در سردخانه‌ها موجود است.

 

وی با بیان اینکه حداقل حدود ۵۸ اکیپ نظارتی در گیلان در گروه سه تا چهار نفره بر بازار نظارت دارند و بازرسی در چارچوب قرارگاه امنیت غذایی و کارگروه اقدام مشترک انجام می‌شود، افزود: بازرسی و نظارت بر بازار را به تنهایی انجام نمی‌دهیم و با حضور اکیپ‌های مشترک دستگاه های متولی می باشد.

 

وی عنوان کرد: در رصد و نظارت‌ بازرسان که هفتگی انجام می‌شود افزایش چشمگیری در طول هفته گذشته در قیمت ها نداشتیم و امید است این روند در هفته جاری ادامه یابد.

 

شب یلدا بلندترین شب سال، یکی از زیباترین شب‌ها از نظر رسوم و آیین ها در بین ایرانیان است، در این شب دورهمی ها با شور و پر نشاط توام با آنچه از داشته ها و تنقلات و آجیل ها ومیوه های زمستانی که در بسیاری از موارد همه در تامین آن مشارکت دارند توام با انواع بازی های دست جمعی و شعرخوانی و حافظ خوانی و غیره در به تناسب آیین های هر منطقه برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار